19.6 C
Warszawa
wtorek, 21 maja 2024

Optymalizacja procesów faktoringowych? Tylko z właściwymi narzędziami

Rozmowa z Agnieszką Chargot, szefem Działu Systemów Finansowych w Asseco Business Solutions

W jaki sposób dostępne na rynku, oferowane choćby przez Państwa firmę nowoczesne rozwiązania technologiczne, usprawniają zarządzanie usługami faktoringowymi?

Nie wyobrażam sobie, żeby w dzisiejszych czasach jakakolwiek firma mogła sobie poradzić bez nowoczesnych technologii. Dotyczy to wszystkich obszarów działalności: wystawiania faktur, składania ofert, pisania pism, obsługi klienta, wewnętrznej komunikacji, a wkrótce też obsługi KSeF. Nie inaczej jest w przypadku firm faktoringowych. Mają określoną specyfikę, ale jak podmioty z innych branż, muszą podążać za zmieniającym się rynkiem, wymaganiami klientów, czy trendami. Nasza oferta dla faktorów jest dostępna na rynku od 20 lat. Obsługujemy największych faktorów w Polsce, ale też i mniejsze, nowo powstające firmy. Widzimy, jak się zmieniają i czego potrzebują, i podążamy za nimi, by pomóc im utrzymać przewagę konkurencyjną na rynku. Każdy przycisk, jaki istnieje w naszym systemie, powstał, by rozwiązać jakiś problem.

Jaki na przykład?

Zasadniczą częścią działalności faktorów jest skupowanie wierzytelności i ich finansowanie. Zgodnie z umowami, które firmy faktoringowe podpisują z klientami, wypłacają klientom pieniądze, a następnie monitorują, czy wszystkie transakcje, które obsługują, są spłacane zgodnie z warunkami kontraktu. Nasz system pozwala na sprawną obsługę tego procesu od początku do końca. Dodatkowo, w dobie pandemii rozwiązanie oferowane przez Asseco pozwalało usprawnić komunikację naszych klientów: między nimi i ich pracownikami oraz pracownikami ich klientów. Dzięki Faktorowi by Asseco na każdym etapie swojej aktywności nasi klienci mogli przeprowadzać procesy online, co z resztą robią nadal.  

Czy praca dla tak licznej grupy faktorów przez wiele lat nie rodzi pokusy, by wdrożenia przeprowadzać tak samo u wszystkich klientów?

Z naszego punktu widzenia byłoby to nawet wygodne, ale jest niemożliwe! Nie ma dwóch jednakowych faktorów. Dlatego zarówno nasz system, jak i my jako usługodawca musimy być bardzo elastyczni.

System, który oferujecie, wspiera różne obszary działalności faktora. Jakie? W jakim zakresie faktor może korzystać z Państwa narzędzia?

Absolutną podstawą działania naszego systemu jest obsługa wierzytelności w całym jej „cyklu życia”. Faktor by Asseco wspiera proces pozyskiwania klientów, ustalania warunków umów czy ich negocjacji – nasz system pozwala przechowywać umowy, monitoruje ich aktualność czasową, informuje o potrzebie zawarcia aneksu. Gromadzi też informacje o klientach i ich produkcie. To bezcenne przy bieżącej obsłudze: kiedy ktoś w firmie potrzebuje takich danych, system dostarcza je w preferowanej formie: na adres e-mail, jako raport lub arkusz kalkulacyjny. Generuje też automatyczne pisma. Na przykład, jeżeli potrzebujemy przypomnieć klientowi, że nie opłacił faktury, to wezwania, monity, maile, ponaglenia, SMS-y, trafią do niego automatycznie właśnie z naszego systemu. Dzięki temu wiele procesów może obejść się bez zaangażowania pracowników.

Jakie wymierne korzyści czerpie faktor współpracując z Wami, posiadając Wasz system?

Po pierwsze, faktor automatyzując procesy, zyskuje czas. Dzięki naszemu systemowi może po prostu pracować szybciej: obsługiwać klientów, analizować dane, podejmować decyzje. To sprawia z kolei, że może obsługiwać więcej klientów. Biorąc pod uwagę dynamiczny rozwój sektora faktoringu i rosnącą liczbę firm korzystających z usług faktorów, to niezwykle ważny aspekt. Oprócz tego, system Faktor by Asseco pomaga utrzymywać kontakt między firmami. W pandemii taka komunikacja pomogła przede wszystkim utrzymać ciągłość działania faktorów. Teraz, razem z automatyzacją, przynosi po prostu oszczędności.

Jakie są największe zalety Waszego systemu?

Z całą pewnością kompleksowość. Dzięki Faktorowi by Asseco wszystkie zachodzące w firmie procesy pozostają pod kontrolą. Z kolei elastyczność umożliwia dopasowanie systemu do indywidualnych potrzeb każdego klienta. Wreszcie, perspektywiczność, czyli gotowość na zmiany. W każdej chwili jesteśmy w stanie dostroić system do zmieniającego się prawa, zapewniamy bieżące aktualizacje i integrujemy z nowymi rozwiązaniami, które pojawiają się w firmach naszych klientów.

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

Najnowsze