Pekao Faktoring to jedna z najdłużej istniejących spółek faktoringowych na polskim rynku. W tym roku będzie obchodzić 25-lecie swojej działalności. Wieloletnie doświadczenie, znajomość potrzeb oraz indywidualne podejście do każdego z klientów zostało nagrodzone po raz czwarty pozycją lidera na polskim rynku faktoringowym.
Pomimo dużej zmienności sytuacji makroekonomicznej w 2022 r. klienci powierzyli obsłudze Pekao Faktoring rekordowe 91 mld zł swoich należności. To o 10 mld więcej niż wartość obrotu, który trafił do wszystkich firm faktoringowych zrzeszonych w Polskim Związku Faktorów dokładnie 10 lat temu.
Ale od początku…
W pierwszych latach działalności usługa faktoringu kierowana była głównie do dużych i średnich firm. Wraz ze wzrostem popularności tej formy finansowania, Pekao Faktoring coraz częściej podejmowała współpracę z klientami z segmentu MŚP, co w 2018 r. poskutkowało wprowadzeniem na rynek specjalnej oferty dla tej grupy przedsiębiorstw oraz zmianami w strukturze organizacyjnej. Coraz większej aktywności w tym segmencie towarzyszyło przekonanie, że jest to niezwykle istotna część rynku, w dużej mierze kształtująca polskie PKB oraz nadająca ton gospodarce. W roku 2021 spółka jeszcze mocniej poszerzyła swoją ofertę, wprowadzając usługę mikro faktoringu dla najmniejszych podmiotów gospodarczych.
Przez ćwierć wieku Pekao Faktoring zebrała bezcenne doświadczenie, monitorowała zmieniające się trendy w obsłudze wierzytelności i odpowiadała na wyzwania rynkowe. Obecnie, jako lider polskiego rynku faktoringowego, może zaproponować obsługę firmie każdej wielkości.
Wsparcie dla przedsiębiorców
Ze względu na swoją specyfikę faktoring jest rozwiązaniem, które odpowiada na wiele wyzwań stojących przed przedsiębiorcami w naszym kraju. Motywacja do korzystania z tej usługi jest różna w zależności od skali prowadzonej działalności. Klienci korporacyjni oczekują rozwiązań indywidualnych, mocno skorelowanych z ich bieżącą sytuacją rynkową. Klientom z segmentu MŚP oraz firmom mikro zależy na standaryzacji obsługi, oraz prostocie i przejrzystości procesu decyzyjnego.
Klient z obszaru mikro często inicjuje relację online, ma dostępny wystandaryzowany produkt, a faktoring wykorzystuje głównie jako źródło finansowania. Podobną motywację do skorzystania z faktoringu mają klienci z segmentu MŚP, jednak dodatkowo coraz częściej korzystają z opcji ubezpieczenia należności. Mniejsze firmy, niemające tak szerokiego zaplecza finansowo-księgowego, wykorzystują faktoring również jako sposób na dyscyplinowanie płatników, którzy często są znacznie większymi firmami. Pekao Faktoring każdemu z klientów zapewnia dedykowanego opiekuna, który dba o dopasowanie usługi do aktualnych potrzeb, udziela wszelkich informacji w trakcie współpracy, a w razie potrzeby wspiera klientów w modyfikowaniu umowy w zależności od zmieniającej się
sytuacji rynkowej.
– Pekao Faktoring rozumie potrzeby klientów z każdej linii biznesowej i aktywnie na nie odpowiada. Jako największy faktor w Polsce oraz część
Grupy Kapitałowej Banku Pekao, czujemy misję i odpowiedzialność za płynnościowe wsparcie małych i średnich biznesów, które mierzą się z wieloma wyzwaniami w dzisiejszym wymagającym otoczeniu. Dzisiaj śmiało mogę powiedzieć, że mamy ofertę faktoringową skierowaną do każdego segmentu, na czym bardzo nam zależało. Wspieramy biznes naszych klientów, niezależnie od tego, jakiej jest wielkości. Obszar dużych i średnich firm nasza najstarsza linia biznesowa jest stabilna. Jej specyfika to duże transakcje, ale w ograniczonej ilości. Linia biznesowa MŚP cały czas rośnie. Tutaj transakcji jest więcej, ale ich średni wolumen jest naturalnie niższy. Nasz najnowszy produkt, który nazwaliśmy Płynnościomat, dla klienta z obszaru mikro nabiera rozpędu – coraz więcej klientów wykorzystuje potencjał narzędzi faktoringowych dla zwiększania rentowności i bezpieczeństwa swoich biznesów. Przed nami kolejny rok pełen wyzwań, w którym nadal będziemy się zmieniać, tak jak zmieniają się nasi klienci – mówi Dariusz Jamroży, prezes zarządu spółki.