Warszawskie lotnisko Chopina po raz pierwszy zanotowało miesięczny wynik lepszy niż przed pandemią Covid-19. W lipcu i sierpniu szykują się kolejne rekordy. Władze lotniska liczą, że przekroczą dwa miliony pasażerów odprawionych w jednym miesiącu. Mimo tłoku na lotnisku, warszawski port cały czas utrzymuje się w europejskiej czołówce pod względem punktualności.
Lotnisko Chopina w Warszawie odprawiło w czerwcu 2023 r. ponad 1,81 mln podróżnych, czyli niemal 2 proc. więcej w stosunku do rekordowego przepandemicznego czerwca 2019 r., w którym port obsłużył 1,78 mln pasażerów. To pierwszy raz, gdy warszawskie lotnisko przebiło wynik sprzed pandemii. W pierwszym półroczu Lotnisko Chopina odprawiło ponad 8,34 mln pasażerów.
– Dane z czerwca wskazują, że wracamy na drogę wzrostów i notujemy wyniki zbliżone, a nawet wyższe – jak w przypadku czerwca – do osiąganych w rekordowym 2019 r. Zakładamy, że także lipiec i sierpień będą rekordowe i przekroczymy próg 2 mln odprawionych osób miesięcznie, po raz pierwszy w historii portu – mówi Anna Dermont, rzecznik prasowy spółki Polskie Porty Lotnicze S.A.
Mimo dużego ruchu pasażerskiego, zgodnie z danymi organizacji Eurocontrol (Europejska Organizacja ds. Bezpieczeństwa Żeglugi Powietrznej), Lotnisko Chopina w Warszawie może pochwalić się niewielką liczbą opóźnień. Eurocontrol cyklicznie publikuje szczegółowe raporty dotyczące europejskich lotnisk, w ostatnich ośmiu raportach (dane od 15 marca do 2 lipca) opracowanych przez Eurocontrol, Lotnisko Chopina utrzymuje się w europejskiej czołówce portów pod względem punktualności zajmując od 6 do 2 miejsca. Średnia punktualność w analizowanym okresie na Lotnisku Chopina wyniosła 78,7 proc. (75,6 proc. przyloty i 81,73 proc. odloty). Najlepsze wyniki stołeczny port odnotował w dniach 12-21 marca, kiedy średnia wyniosła rekordowe 88 proc. W Europie lepsze statystyki osiągnęło wtedy tylko słynące z punktualności lotnisko w Helsinkach.
– Pomimo rekordowej liczby pasażerów, lotnisko zarządza ruchem bardzo sprawnie. Cieszy nas, że choć nasze lotnisko pracuje na granicy przepustowości, niezmiennie utrzymujemy się w czołówce europejskich portów pod względem punktualności. Tak dobre wskaźniki to efekt współpracy wszystkich podmiotów i służb operujących na Lotnisku Chopina i dowód na to, że każdego dnia stołeczne lotnisko funkcjonuje na światowym poziomie – dodaje Anna Dermont.