26 C
Warszawa
czwartek, 30 maja 2024

Koniecznie przeczytaj

Zrównoważony rozwój łączy ponad podziałami

Ani słowa o polityce. W żadnym kontekście. Dla odmiany będzie o sprawach, które łączą, jak idea zrównoważonego rozwoju. W październiku po raz pierwszy zostały wręczone nagrody KOD ESG. Kapituła, w skład której weszli również przedstawiciele Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego, nagrodziła firmy i instytucje, których strategie opierają się właśnie na wspomnianej idei. Podczas uroczystości zaprezentowano również program III Kongresu ESG (odbędzie się w styczniu przyszłego roku).

Krzysztof Przybył

prezes Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego, organizator konkursu „Teraz Polska”

W Kapitule, oprócz przedstawicieli Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego, były reprezentowane m.in.: organizator inicjatywy, czyli Fundacja im. XBW Ignacego Krasickiego, Szkoła Główna Handlowa, Polsko-Francuska Izba Gospodarcza, a także przedstawiciel Rzecznika Praw Obywatelskich. W gronie Patronów Honorowych, oprócz Rzecznika Praw Obywatelskich, znaleźli się m.in. Rektor SGH, Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Polsce, resorty rodziny oraz edukacji i nauki. Partnerami Głównymi były firmy: Hasco-Lek SA, Diaverum, Lidl Polska i Żabka.

Nagroda została przyznana w pięciu kategoriach. W kategorii „Osobowość” przypadła Martynie Zastawnej, założycielce firmy WashWash, która w br. znalazła się w gronie piętnastu kobiet z całego świata, wybranych przez Departament Stanu USA do programu mentoringowego Fortune Most Powerful Women. Jest promotorką kultury less waste.

W kategorii „Środowisko” Kapituła uhonorowała L’Oréal Polska – za działania prowadzone na rzecz ograniczenia emisji gazów cieplarnianych, zmniejszenia śladu węglowego, korzystania z OZE i promocji gospodarki obiegu zamkniętego. Kategoria „Społeczeństwo” to nagroda dla DHL Parcel Polska, w uznaniu prowadzonej przez firmę polityki różnorodności tudzież rozbudowanej polityki prorodzinnej i pracowniczej. W kategorii „Ład korporacyjny” zwyciężył BNP Paribas Bank Polska, który w ramach strategii na lata 2022-2025 postawił sobie za cel bycie liderem w obszarze zrównoważonego rozwoju oraz zrównoważonych finansów. W kategorii „Media” nagroda przypadła redaktorowi naczelnemu dziennika „Puls Biznesu” Grzegorzowi Nawackiemu; to efekt promocji zasad odpowiedzialnego biznesu wśród polskich przedsiębiorców i prowadzenia edukacji w zakresie raportowania niefinansowego na łamach gazety i portalu, a także przy okazji organizowanych wydarzeń.

Budowa świadomości w zakresie tego, czym jest zrównoważony rozwój i jakie ma znaczenie dla naszej gospodarki, dla każdego z nas, powinna być dzisiaj jednym z istotnych zadań dla biznesu, władzy i organizacji pozarządowych. Żeby nie uprawiać malkontenctwa: spójrzmy, Szanowni Państwo, jak wzrosła w ostatnich kilkunastu latach świadomość Polaków w tak ważnych kwestiach, jak ochrona środowiska, poszanowanie różnorodności czy zielona energia. To są sprawy, które większość z nas łączą ponad podziałami. Znamy ich wartość, wiemy, że ta wartość dla przyszłych pokoleń będzie jeszcze większa. Co więcej, wierzymy, że Polska w tych dziedzinach może być liderem, może dokonywać zmian i wyznaczać trendy. Do tego potrzeba wspólnej pracy – a cóż tak może połączyć, jak wspólny wysiłek w dobrym celu?

Źródło: Salon24.pl

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

Najnowsze