3.4 C
Warszawa
poniedziałek, 23 grudnia 2024

25 lat doświadczenia i rozwoju modelu franczyzowego

Polska gospodarka opiera się na MŚP – stanowią one aż 99,8 proc.[1] wszystkich firm w kraju, a wśród nich są także podmioty działające w modelu franczyzowym. Jedną z najbardziej rozpoznawalnych franczyz oferuje sieć Żabka, która w tym roku obchodzi swoje 25-lecie. Obecnie współpracuje z nią już ponad 8600 osób prowadzących swój biznes w różnych częściach kraju. Ćwierć wieku doświadczenia, sprawdzona przez innych działalność, szerokie wsparcie w wielu obszarach to tylko niektóre w wyróżników tego modelu współpracy z Żabką.

– Od 25 lat tworzymy sieć, która z jednej strony odpowiada na potrzeby klientów, a z drugiej wspiera przedsiębiorców w rozwoju ich biznesów. Staliśmy się wiarygodnym i rzetelnym partnerem, przodującym na rynku modern convenience – przekłada się to także na przewagę na lokalnych rynkach i pozwala na stały rozwój franczyzobiorców. Sprawdzonego modelu współpracy, zapewniającego stabilność, przy jednoczesnym stałym wsparciu w wielu obszarach poszukują dziś osoby, które chcą założyć swoją działalność gospodarczą – podkreśla Przemysław Kijewski, Dyrektor ds. Operacyjnych w Żabka Polska.

Ważny sektor

Wyzwania ostatnich lat, jak pandemia COVID-19 czy wojna w Ukrainie, wpływają na decyzje przyszłych przedsiębiorców, którzy szukają sprawdzonych i bezpiecznych rozwiązań. Przekłada się to na wzrost zainteresowania franczyzą. Nad Wisłą nastąpił przyrost przedsiębiorców działających w tym modelu – najwięcej w sektorze spożywczym.[2] Sklepy z tym asortymentem funkcjonują niezależnie od okoliczności zewnętrznych, nic więc dziwnego, że pod szyldem Żabki swoje biznesy prowadzi obecnie przeszło 8600 przedsiębiorców.

Są wśród nich osoby w różnym wieku, pochodzeniu, wykształceniu czy doświadczeniu. Dla 75 proc. franczyzobiorców Żabka jest pierwszym w życiu biznesem, zaś 65 proc. z nich współpracuje z siecią od co najmniej trzech lat. Ponad 60 proc. wszystkich franczyzobiorców to kobiety, w gronie przedsiębiorców pod szyldem Żabki jest też przeszło 300 obcokrajowców. Wszystkich łączy duża motywacja oraz przedsiębiorcza postawa. Aktualnie w całym kraju – w aglomeracjach miejskich, ale i niewielkich miejscowościach, a nawet wsiach – prowadzą łącznie 10 000 sklepów.

Konkretne korzyści z franczyzy

– Oferta Żabki jest jedną z najchętniej wybieranych na rynku franczyzowym w Polsce, także ze względu na swoją atrakcyjność i nowoczesność. Mnogość formatów sklepów stwarzających szansę na stały rozwój przedsiębiorców i zwiększenie ich dochodów, różnorodny asortyment dostosowany do potrzeb współczesnego klienta i rozwiązania dedykowane przedsiębiorcom – to aspekty wyróżniające nasz model biznesowy. Przyświeca nam idea franczyzocentryczności – we wszystkich obszarach działamy z myślą o naszych partnerach biznesowych – dodaje Przemysław Kijewski.

Poza wieloletnim doświadczeniem czy sprawdzoną formą działalności, do otwarcia swojego sklepu pod szyldem Żabki przekonuje szerokie wsparcie sieci. Przyszli franczyzobiorcy wnoszą niski wkład własny (ok. 5 tys. zł), otrzymują zatowarowany sklep w wynajętej przez sieć lokalizacji, wyposażony w meble, sprzęt AGD czy systemy komputerowe. Przechodzą bezpłatne 15-dniowe szkolenia w sklepie trenerskim (z HR, sprzedaży, finansów, obsługi klienta), a także zyskują dalsze wsparcie edukacyjne (6-miesięczny onboarding, Platformę edukacyjną, program „Akademia Przedsiębiorczości” realizowaną z Politechniką Warszawską) – dzięki czemu poszerzają swoją wiedzę i kompetencje biznesowe. Wszyscy przedsiębiorcy objęci są unikatowym ubezpieczeniem “Polisą na biznes”. Korzystają też ze wsparcia logistycznego, IT i serwisowego i opieki lokalnego Partnera ds. sprzedaży. Zyskują szereg nowoczesnych rozwiązań technologicznych usprawniających zarządzanie sklepem. Wśród nich Pakiet Optiplan z Asystentem Żabka, aplikacja Cyberstore, tablet i kolektor danych czy Chatbot Franek, które optymalizują wykonywane w sklepach czynności.

Wszystko to wpływa na zwiększenie poczucia bezpieczeństwa oraz satysfakcji przedsiębiorców i daje im możliwość rozwoju, również w aspekcie finansowym. To, że 70% nowych przedsiębiorców pochodzi z poleceń wewnętrznych, wydaje się tylko potwierdzać ten fakt.

Źródło: zabka.pl/franczyza


[1] Raport o stanie sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce: https://www.parp.gov.pl/storage/publications/pdf/Raport-o-stanie-sektora-maych-i-rednich-przedsibiorstw_13_10_2022.pdf

[2] Popandemiczny raport o rynku franczyzy firm należących do Polskiej Organizacji Franczyzodawców (POF)

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

FMC27news