21.3 C
Warszawa
poniedziałek, 20 maja 2024

Archicom tworzy synergię korzyści dla miast i ich mieszkańców

Ogólnopolski deweloper od sierpnia zeszłego roku pisze nowy, wyjątkowy rozdział swojej miastotwórczej działalności. Przejęcie segmentu mieszkaniowego od Echo Investment otworzyło firmę na cały kraj i wzbogaciło portfolio o projekty w największych polskich aglomeracjach. Wypracowana przez 37 lat doświadczenia pozycja wrocławskiego lidera rynku mieszkaniowego stała się więc solidnym fundamentem do planowania i tworzenia kolejnych projektów, które uzupełniają zastaną tkankę miejską i stają się wyjątkowymi miejscami do życia.

Miastotwórcze inwestycje nazywane coraz częściej mikrodzielnicami, a także 15-minutowymi miastami znacząco zyskują na popularności. Wpisują się w formułę tzw. destinations, a więc projektów, które nie są tylko zbiorem budynków, ale przede wszystkim wielofunkcyjną przestrzenią do życia, pracy, odpoczynku, rekreacji i spędzania wolnego czasu. Niedawna pandemia była szokiem dla świata, wywracając to, w jaki sposób na co dzień funkcjonujemy oraz jednocześnie zmieniając oczekiwania klientów wobec własnego M. Czas zamknięcia w czterech ścianach uświadomił, że mieszkania mogą, a nawet muszą też pełnić rolę np. biur, a mieszkańcy oczekują bezpiecznych i bezdotykowych rozwiązań umożliwiających poruszanie się po terenie osiedli. Był to punkt zwrotny w myśleniu o miejscu zamieszkania pod kątem smart udogodnień jak np. automatyczne przywołanie windy lub otwarcie drzwi do budynku z poziomu aplikacji.

Tradycyjne podejście do projektowania nie jest dziś wystarczające

Mieszkanie i jego najbliższe otoczenie nie pełnią obecnie wyłącznie funkcji schronienia. Przestawienie się na taki tok myślenia sprawia, że projekty Archicomu w Warszawie, Wrocławiu, Łodzi, Krakowie oraz Poznaniu wzbogacają zastaną tkankę miejską, a także gwarantują wysoką jakość rewitalizacji poprzemysłowych terenów z poszanowaniem historii miejsca. Ogólnopolski deweloper łączy w przedsięwzięciach takich jak łódzka Fuzja, poznańska Wieża Jeżyce czy Browary Wrocławskie nowoczesność z szacunkiem do tradycji, a w centrum tego wszystkiego stawia najważniejszego odbiorcę – przyszłego mieszkańca.

Wierzymy w miastotwórcze projekty i postrzegamy się jako polscy prekursorzy oraz liderzy w ich realizacji. W największych polskich aglomeracjach tworzymy nowatorskie koncepty zapewniające prawdziwe, wielofunkcyjne miejsca do życia, mieszkania, spotykania się z bliskimi. Jesteśmy dumni z tego, że nasze założenie się ziściło i okazało olbrzymim sukcesem. Destinations, mikrodzielnice, miasta 15-minutowe – określeń formatu mixed-use jest coraz więcej, ale przedsięwzięcia tworzone przez Archicom łączy jedno: komfort życia przez dziesięciolecia podkreśla Dawid Wrona, COO w Archicom.

Na projektach miastotwórczych wszyscy korzystają

Tego rodzaju inwestycje stanowią wartość dodaną również z perspektywy włodarzy miast. We współpracy z firmami deweloperskimi odmieniają oblicze całych kwartałów, zwiększając satysfakcję z życia w danym miejscu i napędzając rozwój poprzez rozbudowę infrastruktury handlowo-usługowej, komunikacyjnej, placówek edukacyjnych i innych obiektów niezbędnych do komfortowego życia.

Idealnym przykładem z naszego portfolio jest łódzka inwestycja FLOW. Wielomiesięczne konsultacje, spotkania i rozmowy z magistratem zaowocują w niedalekiej przyszłości najlepszym miejscem do życia nie tylko w mieście, ale jestem przekonany, że także w całym kraju. Tuż obok dworca Łódź-Fabryczna, kilka kroków od ulicy Piotrkowskiej i na terenie dawnej elekrociepłowni EC-1 przeobrażanej w Nowe Centrum Łodzi stworzymy kompleks będący innowacyjną inwestycją z m.in. woonerfem, parkiem kieszonkowym, nowinkami technologicznymi w dyspozycji lokatorów, a także strefą coworkingową. Całość, tuż obok planowanego przez magistrat Rynku Kobro, będzie otwarta na miasto, aby ułatwić np. dojście na perony kolejowe i autobusowe – zapowiada Dawid Wrona.

Nowatorski koncept Archicom realizuje także w stolicy. W miejscu nieatrakcyjnej zabudowy biurowej poprzemysłowego Służewca deweloper stworzy całkiem nowy kwartał z licznymi terenami zielonymi, usługami, gastronomią. Modern Mokotów wpisuje się w zasadę wyznawaną przez Archicom, w której w centrum nowoczesnego budownictwa zawsze powinien być człowiek, a zaspokojenie jego potrzeb i wsparcie dobrego samopoczucia to jeden z najważniejszych priorytetów dla dewelopera. Zapewnienie w perspektywie kwadransa spacerem lub jazdy rowerem od miejsca zamieszkania dostępu do przestrzeni integrujących społeczność, promujących ekologię i stymulujących rozwój lokalny stało się kluczowym narzędziem kształtowania atrakcyjnej przestrzeni miejskiej. Nie ma złotej reguły i gotowego przepisu na sukces, ale najprościej realizować takie przedsięwzięcia w dużych miastach, które oferują np. możliwość adaptowania do nowych funkcji historycznej zabudowy. W Łodzi Archicom tworzy obecnie inwestycję loftową na terenie dawnego przemysłowego królestwa rodziny Scheiblerów, we Wrocławiu deweloper przywrócił blask Browaru Piastowskiego, a w Poznaniu w ramach Wieży Jeżyce rewitalizuje tereny po dawnej fabryce wodomierzy Apator-Powogaz. Z kolei w Krakowie firma ogłosiła niedawno inaugurację projektu WITA. We współpracy z Echo Investment, a więc firmą, z którą Archicom tworzy jedną grupę deweloperską, w miejscu dawnych magazynów zaopatrzenia Twierdzy Kraków powstanie zabudowa z mieszkaniami, usługami czy przestrzenią biurową. Osią kompozycyjną w sercu kompleksu stanie się aleja spacerowa zwieńczona skwerem i otoczona restauracjami, kawiarniami oraz lokalami handlowymi w parterach budynków. Tym samym inwestycja na krakowskim Starym Mieście jest kolejnym przykładem w portfolio Archicomu, że kluczem do przygotowania atrakcyjnego projektu destinations jest pomysł na wykorzystanie zastanej infrastruktury.

Archicom spogląda w kierunku kolejnych aglomeracji

Warszawa, Łódź, Kraków, Wrocław, Poznań – to miasta, w których deweloper jest obecny od wielu lat lub – od czasu aportu segmentu mieszkaniowego z Echo Investment – realizuje z sukcesami swoją wizję przyjaznych mikrodzielnic i całych kwartałów. Zamiarem Archicomu w 2024 roku jest bezprecedensowe uruchomienie 28 projektów mieszkaniowych, co pozwoli na osiągnięcie krótkoterminowego celu sprzedaży, czyli 3000 mieszkań. Jednym z kroków do tego celu jest regularne poszerzanie banku ziemi o najbardziej atrakcyjne grunty położone w centrum lub blisko centrum największych polskich miast.

Niedawne zakupy działek m.in. w Łodzi oraz Warszawie poprzedziliśmy rekordową – na kwotę 272 mln zł – emisją obligacji. Potwierdza to, że nasze działania są właściwe i zyskują akceptację rynku finansowego. Zapewniam, że nie zamierzamy zwalniać tempa. Wręcz przeciwnie. Stale poszukujemy atrakcyjnych działek, gruntów i terenów pod kolejne przedsięwzięcia, aby rozwijać się i debiutować w nowych ośrodkach miejskich. Nie zamierzamy bowiem ograniczać się jedynie do miast, w których obecnie już jesteśmy obecni. Spoglądamy m.in. w kierunku Aglomeracji Śląskiej oraz Trójmiasta – konkluduje Dawid Wrona.

Archicom w 2025 roku zamierza jeszcze podnieść poprzeczkę sprzedażową aż do poziomu 4000 lokali. A każdy z nich to odrębna historia jego nabywcy, który może spodziewać się od dewelopera wysokiej jakości obsługi na każdym etapie procesu zakupowego – od pierwszej wizyty w Biurze Sprzedaży, przez wybór wymarzonego M, aranżację i wykończenie wnętrz przez sprawdzone ekipy wykończeniowe, odbiór kluczy aż po rozbudowę palety smart udogodnień ułatwiających codzienne życie.

Najnowsze