3.9 C
Warszawa
środa, 4 grudnia 2024

Sieć Żabka aktywnie wspiera prospołeczne inicjatywy franczyzobiorców 

Przedsiębiorcy współpracujący z siecią Żabka aktywnie włączają się w akcje prospołeczne wspierające lokalne społeczności. Dzięki ich ogromnemu zaangażowaniu i empatii realizowana jest pierwsza edycja programu grantowego „Dobre Życie”, który jest elementem przyjętej przez Grupę Żabka Strategii Zaangażowania Społecznego.

Jednym z flagowych projektów społecznych sieci Żabka jest program grantowy „Dobre Życie”, który od samego początku cieszy się dużym zainteresowaniem franczyzobiorców. Program został zainicjowany w 2024 r. przez sieć Żabka we współpracy ze Stowarzyszeniem Centrum Promocji i Rozwoju Inicjatyw Obywatelskich PISOP. Jego celem jest wsparcie lokalnych inicjatyw społecznych, które poprawiają jakość życia w najbliższym otoczeniu sklepów Żabka. Franczyzobiorcy, znając potrzeby swoich sąsiadów i klientów, mogą zgłaszać projekty mające na celu integrację społeczności, promocję zdrowego stylu życia, wsparcie seniorów lub rozwój lokalnej kultury.

Żabka przyznaje granty na działania prospołeczne

Ze wszystkich zgłoszonych projektów komisja złożona z przedstawicieli Grupy Żabka, Rady Franczyzobiorców i Stowarzyszenia Centrum PISOP (partnera merytorycznego konkursu), wybrała siedem inicjatyw, które najlepiej wpisały się w założenia programu. Projekty te były oceniane pod kątem potencjału do angażowania lokalnych społeczności, oryginalności oraz zgodności ze strategią Grupy Żabka. Zwycięzcy otrzymali granty w wysokości do 7 tys. zł na realizację swoich pomysłów. Przykłady wyróżnionych inicjatyw pokazują, jak różnorodne mogą być działania wspierane w ramach programu.

Wśród wybranych projektów znalazły się takie inicjatywy jak „Warsztaty malarstwa abstrakcyjnego” w Ustroniu Morskim, które zakończyły się wernisażem w lokalnym ośrodku kultury czy integracyjny piknik plenerowy w Głubczycach dla mieszkańców osiedla oraz dzieci z niepełnosprawnościami z pobliskiego ośrodka. Kolejnym przykładem była akcja „Z Żabką pomagamy” w Łapach, podczas której podopieczni lokalnych placówek społecznych przygotowywali ręcznie dziergane serca, które zostały ukryte w różnych miejscach gminy i zachęcali mieszkańców do ich odnalezienia i udokumentowania w mediach społecznościowych. Dużym sukcesem okazał się także projekt „Joga na plaży z Żabką” zrealizowany w wielkopolskim Stęszewie. Cykl spotkań promujących zdrowy tryb życia na plaży nad jeziorem Lipno przyciągnął wielu mieszkańców i stał się miejscem spotkań lokalnej społeczności.

– To wspaniałe uczucie widzieć, jak nasza społeczność zjednoczyła się wokół pasji do zdrowego stylu życia i aktywnego spędzania czasu na świeżym powietrzu. Dzięki programowi „Dobre Życie” mogliśmy zrealizować ten projekt. Plaża, która jest niedaleko mojego sklepu, stała się miejscem cotygodniowych spotkań i integracji dla mieszkańców Stęszewa. To dowód na to, że kolektywne działania mogą przynieść realne korzyści dla wszystkich – mówi Maciej Mańczak, franczyzobiorca sklepu Żabka ze Stęszewa.

Pomoc powodzianom – solidarność w trudnych chwilach

Kolejnym przykładem zaangażowania franczyzobiorców Żabki w działania społeczne jest tegoroczna akcja wsparcia dla powodzian. Przedsiębiorcy zrzeszeni w sieci wykazali dużo inicjatywy, organizując zbiórki dla powodzian, a także bezpośrednie wsparcie i organizację działań na miejscu – jak np. Anna Stencel z Wrocławia, która otrzymała za to specjalne wyróżnienie „Top Franczyzobiorca 2024” przyznawane przez jury podczas tegorocznej edycji Targów Franczyzy. Zaangażowanie w tej sprawie pokazali także klienci. Żabka we współpracy z Polskim Czerwonym Krzyżem zorganizowała bowiem akcję charytatywną, która umożliwiła klientom sklepów zaangażowanie się w pomoc za pośrednictwem aplikacji mobilnej Żappka. Użytkownicy tej popularnej aplikacji mogli wymieniać zgromadzone podczas zakupów punkty lojalnościowe (tzw. żappsy) na cegiełki charytatywne, z których dochód był w całości przekazywany na pomoc dla osób dotkniętych powodzią. Zebrane w ten sposób środki trafiały bezpośrednio do Polskiego Czerwonego Krzyża, który koordynował działania pomocowe na tych terenach.

Co istotne, nie była to jednorazowa inicjatywa – sieć Żabka regularnie angażuje swoją aplikację mobilną do prowadzenia działań charytatywnych, jak choćby zbiórki na rzecz Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy czy wsparcia dla Ukrainy w obliczu wojny. Dzięki takim inicjatywom Żappka stała się nie tylko narzędziem lojalnościowym, ale również platformą do budowania odpowiedzialnych postaw społecznych.

Żabka działa w zgodzie z przyjętą strategią CSR

Sieć w 2021 r. przyjęła długofalową Strategię Zaangażowania Społecznego, zorientowaną wokół inicjatyw, które m.in. poprawiają jakość życia, promują zdrowy tryb życia, sprzyjają ochronie środowiska oraz integracji obywatelskiej. Franczyzobiorcy Żabki mogą aktywnie angażować się w te projekty, wykorzystując wsparcie finansowe i organizacyjne sieci do realizacji wartościowych inicjatyw. Program „Dobre Życie” oraz akcje pomocowe, jak wsparcie dla powodzian, doskonale wpisują się w tę strategię, pokazując, że Żabka chce być nie tylko największą siecią wygodnych sklepów typu convenience, ale również partnerem dla lokalnych społeczności.

Więcej informacji o franczyzie z Żabką: https://www.zabka.pl/franczyza.

Jeśli masz pytania i chciałbyś porozmawiać z franczyzobiorcami prowadzącymi swoje sklepy w Twojej okolicy, wejdź na https://www.zabka.pl/franczyzobiorcy-ambasadorzy/ i poszukaj kontaktu do przedsiębiorcy.

Materiał partnera

FMC27news