Firma będąca uczestnikiem Rzetelnej Firmy często wyróżnia się na tle innych przede wszystkim płaceniem w terminie rachunków i faktur, zachowywaniem się w sposób uczciwy wobec partnerów biznesowych i kontrahentów oraz oferowaniem wysokiej jakości wykonania produktów i usług – wynika z ogólnopolskiego badania „Znajomość marki Rzetelnej Firmy 2023”.
Aż 96 proc. konsumentów i przedsiębiorców, mając do wyboru dwie takie same oferty z dwóch różnych firm, wybrałaby tę, którą oferuje firma z Certyfikatem Rzetelności. Pozytywny wizerunek powinien budować każdy z nas. Niezależnie od tego, czy prowadzi mikro-, małą, czy średnią firmę, to dzięki niemu zdobywamy klientów, udowadniamy swoją rzetelność płatniczą i transparentność w biznesie.
Na polskim rynku znajduje się wiele firm, każda z nich stara się pokazać z jak najlepszej strony, oferując różnorodny zakres produktów i usług. Jak ułatwić sobie wybór uczciwego partnera biznesowego i czym wyróżnić się spośród wszystkich graczy na rynku? Odpowiedzią jest Rzetelna Firma, która powstała, aby pomagać polskim przedsiębiorcom wzmocnić swój wizerunek na tle konkurencji oraz zbudować zaufanie u potencjalnych kontrahentów.
– Zrzeszamy ponad 40 tys. przedsiębiorstw ze wszystkich gałęzi gospodarki. Celem jest promowanie rzetelności płatniczej i etycznych zasad współpracy pomiędzy firmami. Dzięki temu programowi każdy przedsiębiorca może pokazać swoim klientom i kontrahentom, że nie ma zobowiązań wpisanych do Krajowego Rejestru Długów BIG oraz spełnia warunki Kodeksu Etycznego RZF – mówi Sandra Czerwińska, ekspertka Rzetelnej Firmy.
Przedsiębiorstwa na 5
Ocena rzetelności to kluczowy element programu Rzetelnej Firmy, który umożliwia przedsiębiorstwom wykazanie swojej wiarygodności na rynku. Jej wyliczenie opiera się na szczegółowej analizie danych z wielu źródeł, dzięki czemu dostarcza pełny obraz sytuacji finansowej i prawnej firmy. Proces ten bazuje na analizie informacji z rejestrów publicznych, takich jak CEIDG, KRS, REGON, biała lista podatników VAT czy listy sankcyjne. Uzupełnieniem są dane z bazy KRD BIG S.A., prywatnych rejestrów, takich jak giełda długów Kaczmarski Inkasso.
– Analiza uwzględnia także aspekty jakości współpracy, opierając się na opiniach klientów oraz partnerów biznesowych. W przypadku firm zarejestrowanych w KRS ocena obejmuje dodatkowo weryfikację informacji o zaległościach wobec Zakładu Ubezpieczeń Społecznych i Urzędu Skarbowego. Dzięki połączeniu tych danych tworzona jest kompleksowa charakterystyka przedsiębiorstwa – mówi Sandra Czerwińska, ekspertka Rzetelnej Firmy.
Posiadanie wysokiej oceny rzetelności niesie za sobą liczne korzyści. Przedsiębiorstwa mogą wyróżnić się na tle konkurencji, budując zaufanie zarówno wśród aktualnych, jak i potencjalnych kontrahentów. Certyfikat Rzetelnej Firmy, będący efektem pozytywnej oceny, to skuteczny sposób na wzmocnienie reputacji firmy, przyciągnięcie nowych partnerów biznesowych oraz zwiększenie wiarygodności w oczach klientów. Wizerunek oparty na rzetelności przekłada się nie tylko na lepsze relacje biznesowe, ale także na stabilność i rozwój przedsiębiorstwa w dłuższej perspektywie.
Regularne aktualizowanie danych przez 24 godziny na dobę pozwala firmom na bieżąco monitorować swoją pozycję i podejmować działania mające na celu poprawę jej wyniku. Dzięki transparentności ocena rzetelności staje się nie tylko narzędziem wspierającym reputację, ale także pomocą w podejmowaniu strategicznych decyzji biznesowych.
Dbaj o zaufanie – płać w terminie
Z raportu „Zaufanie w biznesie” opracowanego przez Rzetelną Firmę i KRD wynika, że utrata zaufania może nastąpić szybko. Firmy z branż szczególnie obciążonymi długami, takich jak budownictwo i transport, są wrażliwe na opóźnienia w płatnościach.
– Przedstawiciele tych branż tracą zaufanie do kontrahentów już po siedmiu dniach od przekroczenia terminu zapłaty (49 proc. i 47 proc. odpowiednio). Wskazuje to na rosnącą nietolerancję wobec opóźnień w płatnościach. Badanie ujawniło także, że wybór odpowiednich kontrahentów jest kluczową decyzją biznesową dla 48 proc. firm biorących udział w ankiecie – dodaje Sandra Czerwińska.