9.2 C
Warszawa
czwartek, 6 marca 2025

Koniecznie przeczytaj

Z Polski do Japonii: polskie produkty na targach Foodex Japan 2025

W tym miesiącu odbędzie się jubileuszowa 50. edycja targów Foodex w Tokio, które są jednym z największych wydarzeń branży spożywczej w Azji Południowo-Wschodniej. W tegorocznej edycji weźmie udział blisko 50 firm z Polski wraz z KOWR i organizacjami branżowymi oraz dziesiątki tysięcy odwiedzających. Udział naszego kraju w tym wydarzeniu jest częścią misji eksportowej organizowanej przez Centrum Promocji KIG, mającej znaczenie w kontekście przewodnictwa Polski w Radzie UE.

Polska obecność na targach jest ważna, ponieważ japońscy konsumenci doceniają jakość i bezpieczeństwo produktów z UE, które przechodzą przez procesy certyfikacyjne zgodne z europejskimi standardami. Polska ma silny potencjał eksportowy w sektorach: nabiał, mięso, słodycze, przetwory owocowo-warzywne oraz produkty ekologiczne. Andrzej Arendarski, prezydent KIG, podkreśla: – Udział w Foodex Japan 2025 to wyjątkowa okazja dla polskich firm na umocnienie pozycji na rynku japońskim i promocję polskiej żywności.

Japonia, z ponad 124 mln konsumentów, jest trzecią gospodarką światową i atrakcyjnym rynkiem dla polskich producentów żywności. Eksport polskich produktów rolno-spożywczych do Japonii w 2023 r. wyniósł 87,5 mln euro. Pokazuje to ogromny potencjał eksportowy i perspektywy dalszego wzrostu wymiany handlowej, biorąc pod uwagę zniesienie zakazu importu polskiego mięsa drobiowego i produktów jajecznych przez Japonię w lipcu 2024 r., a także nowe możliwości dla zacieśnienia współpracy obu krajów.

W tegorocznych targach udział weźmie ok. 50 polskich firm, przedstawiciele Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa (KOWR) oraz organizacji branżowych. Polskę będzie reprezentować delegacja rządowa z Michałem Kołodziejczakiem, sekretarzem stanu w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Spotkania z japońskimi partnerami biznesowymi, instytucjami i konsumentami to doskonała okazja do zacieśnienia polsko-japońskich relacji oraz zwiększenia szans na długofalową współpracę handlową, wspieraną przez Umowę o Partnerstwie Gospodarczym (EPA), która sukcesywnie znosi bariery biznesowe i tworzy nowe perspektywy dla zagranicznych firm.

Polska obecna jest na japońskich targach Foodex od 2007 r. Jak zaznacza Bożena Wróblewska, prezes Centrum Promocji KIG: – Foodex Japan 2025 to okazja do budowania rozpoznawalności i ekspansji w regionie Azji. W ciągu ostatnich lat polskie firmy cieszą się coraz większym zainteresowaniem Japończyków dzięki wysokiej jakości produktów oraz rosnącej reputacji polskich marek na światowym rynku. Udział w targach stanowi świetną okazję do dalszej ekspansji polskiego sektora rolno-spożywczego na rynku azjatyckim oraz do pogłębienia długofalowej współpracy handlowej z Japonią.

AA

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

Najnowsze