W dobie dynamicznie postępującej cyfryzacji, przedsiębiorstwa stają przed koniecznością adaptacji do nowych realiów biznesowych. System V-Desk, opracowany przez Primesoft Polska, stanowi odpowiedź na wyzwania związane z automatyzacją procesów, transformacją modeli biznesowych oraz integracją sztucznej inteligencji w zarządzaniu dokumentacją.

Jakub Szymczak, menadżer ds. komunikacji i marketingu, Primesoft
Automatyzacja procesów
Automatyzacja procesów biznesowych to kluczowy element podnoszenia efektywności organizacji. System V-Desk umożliwia cyfryzację m.in. takich obszarów jak obieg faktur, korespondencji czy zarządzanie umowami. Zastosowanie poszczególnych modułów przekłada się na redukcję czasu potrzebnego na realizację zadań oraz minimalizację błędów wynikających z manualnej obsługi dokumentów.
Wielkim atutem systemu V-Desk jest łatwość jego integracji z innymi systemami, obecnymi już w danej firmie. Symfonia, Optima, Enova, SAP? Nie ma znaczenia. Na bazie wieloletnich doświadczeń V-Desk jest kompatybilny z każdym z tych programów. Tak samo jak z platformami rządowymi, jak e-Doręczenia czy Krajowy System e-Faktur (KSeF). I co najważniejsze z punktu widzenia użytkownika, to twórcy systemu V-Desk biorą odpowiedzialność za jego funkcjonowanie w zgodzie z istniejącym prawem.
Transformacja modeli biznesowych
W obliczu cyfrowej transformacji przedsiębiorstwa muszą dostosować swoje modele biznesowe do nowych warunków. Tak naprawdę potrzeby każdej organizacji są inne i to od nich zależy ostateczny wybór instalowanego oprogramowania do elektronicznego obiegu dokumentów (EOD).
V-Desk oferuje elastyczność wdrożenia, dostosowując się do indywidualnych potrzeb organizacji. Dostępne są trzy modele wdrożenia:
a) V-Desk (pełna personalizacja procesów biznesowych w modelu low-code)
b) V-Desk GA (gotowe aplikacje, które można wdrożyć nawet 10 razy szybciej dzięki podejściu no-code)
c) Hybryda V-Desk i V-Desk GA (połączenie obu modeli wdrożeń dostosowane do kluczowych obszarów działalności firmy)
Sztuczna inteligencja w EOD
– Wsparcie sztucznej inteligencji (AI) w systemach zarządzania dokumentacją staje się nieodzownym elementem nowoczesnych przedsiębiorstw. Nie mam żadnych wątpliwości, że systemy pozbawione wsparcia AI będą stopniowo znikały z rynku, bo takie są obecnie oczekiwania i wymagania klientów. Rozmawiając z nimi, widzimy wyraźnie większą chęć wykorzystania tej technologii w celu optymalizacji procesów biznesowych – mówi Filip Kolendo, wiceprezes i CTO Primesoft Polska.
AI w systemie V-Desk znajduje zastosowanie m.in. w module OCR (Optical Character Recognition), który umożliwia automatyczne rozpoznawanie i przetwarzanie treści z zeskanowanych dokumentów, co przyspiesza ich wprowadzanie do systemu i redukuje ryzyko błędów. Ponadto AI wspiera analizę danych zawartych w dokumentach, umożliwiając lepsze zarządzanie informacjami i podejmowanie trafniejszych decyzji biznesowych.