14 C
Warszawa
sobota, 12 kwietnia 2025

Kultura współzarządzania

Jak wygląda franczyza w Grupie Muszkieterów, mówi Bartłomiej Tarłowski, menedżer ds. rozwoju franczyzy i komunikacji korporacyjnej.

Co wyróżnia franczyzę Grupy Muszkieterów na tle innych ofert franczyzowych na rynku?

Grupa Muszkieterów jest zrzeszeniem blisko 500 niezależnych polskich przedsiębiorców. Zarządzają oni supermarketami pod znakiem Intermarché oraz Bricomarché. Intermarché to sklepy spożywcze, a Bricomarché to punkty sprzedaży, które oferują asortyment do domu i ogrodu. Wyróżnia nas zatem fakt, że działamy w dwóch różnych branżach. Największy wyróżnik dotyczy wpływu przedsiębiorców na całą sieć sklepów. Grupa działa w oparciu o kulturę współzarządzania, czyli partycypacyjny model funkcjonowania. Oznacza to, że przedsiębiorcy oprócz tego, że prowadzą własne sklepy, zarządzają strukturami centralnymi. Na ich czele stoją przedsiębiorcy. Prezesem Grupy jest Sławomir Czarnecki, który prowadzi supermarket Bricomarché w Świeciu i Wąbrzeźnie.

Jak wygląda proces selekcji potencjalnych franczyzobiorców? Jakie kwalifikacje musi mieć kandydat?

Selekcja to nie jest właściwe słowo, ponieważ w Grupie Muszkieterów wyznajemy zasadę, że obie strony muszą zrekrutować siebie nawzajem. Dlatego nasz proces składa się z siedmiu etapów, gdzie zarówno kandydat, jak i Grupa, mają okazję dobrze się poznać i świadomie podjąć decyzję o nawiązaniu współpracy. Na każdym z etapów dzielimy się wiedzą i staramy się odpowiadać na pojawiające się pytania.

Na jakie wsparcie mogą liczyć nowi franczyzobiorcy GM, zarówno na etapie uruchomienia, jak i podczas późniejszej działalności?

Wsparcie jest bardzo szerokie i rozpoczyna się od szkoleń przygotowujących do prowadzenia własnego supermarketu. Osoby, które do nas przystąpią, zyskają dostęp do nowoczesnej centrali zakupowej, z wynegocjowaną ofertą produktów do sprzedaży. Centrala zapewnia ogólnopolski marketing, narzędzia wspierające sprzedaż stacjonarną oraz e-commerce, aplikację mobilną, programy lojalnościowe. W zakres wsparcia wliczyć także należy doradztwo operacyjne i prawne, dofinansowanie zmiany konceptu. Posiadamy także programy rozwijające kompetencje. Ten zakres jest bardzo bogaty i opiera się o prawie 30-letnie know-how sieci na polskim rynku.

Materiał partnera

FMC27news