1.9 C
Warszawa
poniedziałek, 23 grudnia 2024

Lider A.D. 2021: nie wystarczy być najlepszym w branży

Ostatnie lata zmieniły postrzeganie bycia liderem, posiadania „łatki” tego, który zawsze jest na pierwszym miejscu. Jeżeli ktoś dotychczas uważał, że to tylko chwilowy trend, to pandemia COVID-19 i rzeczywistość, w jakiej funkcjonujemy przez ostatni rok, nie pozostawiają złudzeń – mamy do czynienia z nową jakością w obszarze leadership i rolą, którą musi dziś wypełniać rynkowy lider – przekonuje Krzysztof Krauze prezes zarządu, Intrum w Polsce.

Dziś już nie tylko korporacje i duże koncerny, ale coraz częściej i małe firmy nie mogą pozwolić sobie na działanie z pominięciem sustainability, czy modelu zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstwa oraz aktywności w obszarze CSR.
To zmieniło również podejście do bycia rynkowym liderem. Nie chodzi już wyłącznie o rywalizację z konkurentami o wyniki finansowe czy o kolekcjonowanie tytułów potwierdzających know-how i dorobek marki. Dziś bycie liderem oznacza przede wszystkim bycie przewodnikiem – prowadzenie i rozwój branży, w której się działa w odpowiednim kierunku. To dawanie przykładu innym, jak powinien wyglądać odpowiedzialny biznes, czyli taki, który nie tylko ma się opłacać, ale będzie również wnosić pozytywną wartość do społeczeństwa. Z dumą mogę przyznać, że Intrum działa w ten sposób.
Rozwój poprzez dokonywanie pozytywnych zmian
Nasze działania z obszaru corporate social responsibility zostały ujęte w raporcie Forum Odpowiedzialnego Biznesu pt. „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2020. Dobre praktyki”. Pierwsza z nich to wyznaczanie drogi ku zdrowej gospodarce oraz umożliwianie zrównoważonych płatności i jest bezpośrednio związana z naszą codzienną działalnością i branżą, w której funkcjonujemy. Kolejna – dbanie o zrównoważony rozwój, poprzez zminimalizowanie negatywnego wpływu na środowisko. Rynkowy lider musi myśleć o tym, jakie piętno odciska na środowisku i niwelować straty w tym obszarze. Lider dba również o potrzeby i rozwój swoich pracowników, bo doskonale wie, że to oni sprawiają, że dana marka jest „najlepsza” w branży. Takie działania widoczne dotychczas w wielu firmach, w pandemii stały się priorytetem. Rozwój poprzez dokonywanie pozytywnych zmian i poszanowanie różnic – to sposób, w jaki Intrum dba o swój zespół.

FMC27news