Od lat karty UTA umożliwiają firmom transportowym i flotowym wygodne i bezgotówkowe rozliczanie transakcji paliwowych i szeroko pojętych usług serwisowych w całej Europie. Obecnie są akceptowane na ponad 70 tys. punktów w 40 krajach Europy, z czego niemal 55 tys. to stacje paliwowe. W Polsce karta UTA jest honorowana na ok. 5 tys. stacji a ich liczba wciąż wzrasta. Tak szeroka sieć akceptacji sprawia, że Klienci UTA Edenred mogą wybierać stacje, które są dla nich najbardziej atrakcyjne pod względem lokalizacji, ale i ceny. Emitent na bieżąco analizuje potrzeby Klientów i wciąż rozszerza swoją ofertę o kolejne, atrakcyjne pod wieloma względami punkty w Polsce, ale i Europie.
Oprócz ON i benzyny UTA Edenred ma w swojej ofercie również paliwa alternatywne, takie jak LPG, LNG i CNG a już wkrótce wprowadzi na rynek nowe rozwiązanie dla samochodów elektrycznych, które w II kwartale 2022 roku obejmie około 240 000 punktów ładowania.
Przewoźnicy korzystają również z innych udogodnień, które daje karta UTA. Zakres usług jest bardzo szeroki, są to m.in. naprawy, serwis 24h, mosty, tunele i parkingi, pełen zakres mycia i czyszczenia pojazdów, zwrot VAT i akcyzy za pośrednictwem zaufanego partnera czy w końcu rozliczanie myta w aż 26 krajach Europy. Tutaj warto wspomnieć o UTA One® najbardziej kompleksowym rozwiązaniu EETS dostępnym na rynku, które już teraz działa w 15 systemach myta w czternastu krajach Europy: Belgia, Tunel Liefkenshoek, Dania (mosty), Niemcy, Francja, Włochy, Norwegia (promy i autostrady), Austria, Polska (A4, Katowice – Kraków i system e-TOLL), Portugalia, Szwecja (mosty), Szwajcaria i Liechtenstein, Hiszpania, Węgry. UTA One® zastępuje kilka boxów, a technologicznie jest gotowe do rozliczania myta w kolejnych krajach, które wprowadzą usługę EETS.
Współpraca z UTA Edenred przynosi Klientom wymierne korzyści: oszczędność czasu, kumulowanie oszczędności, ale również pozytywnie wpływa na płynność finansową Ich firm. Każda oferta przygotowana przez emitenta jest poprzedzona dokładną analizą aktualnych potrzeb danego Przewoźnika, dzięki czemu jest w pełni zoptymalizowana i do[1]pasowana do jego potrzeb. Roz[1]liczenia z UTA Edenred są w pełni przejrzyste. Klienci otrzymują online zbiorczą fakturę, uwzględniającą wszystkie zrealizowane transakcje z podziałem na pojazdy, co oznacza większą wygodę, przejrzystość i monitoring transakcji oraz oszczędność kosztów administracyjnych i księgowych. Faktury wystawiane są co 2 ty[1]godnie z 30-dniowym terminem płatności. Jest to więc forma nieoprocentowanego finansowania nawet do 45 dni.
UTA Edenred utrzymuje również wysokie standardy w zakresie bezpieczeństwa kart i transakcji. Najnowsze technologie oraz wewnętrzny zespół zajmujący się bezpieczeństwem kart i zapobieganiem oszustwom zapewniają bezpieczeństwo transakcji dokonywanych przez Klientów.
Emitent UTA Edenred koncentruje swoje działania nie tylko na udoskonalaniu posiadanych rozwiązań, ale także na ciągłym rozszerzaniu i unowocześnianiu pakietu swoich usług, tak aby nie tylko nadążać za potrzebami Klientów, ale by je wyprzedzać. Obecnie emitent ma w swojej ofercie szereg narzędzi, które usprawniają działanie i zarządzanie nie tylko dużymi, ale też średnimi i małymi flotami. Warto tutaj wspomnieć chociażby o UTA SmartCockpit® – aplikacja ułatwiająca planowanie tankowań, czy UTA SmartConnect® – usługa dostępna z wykorzystaniem urządzenia UTA One®, umożliwiająca stały podgląd szczegółowych informacji na temat pojazdów, ich aktywności i przemierzonych tras. Od teraz zarządzajacy flotą mogą mieć przejrzysty podgląd w czasie rzeczywistym, co pozwoli na sprawne planowanie oraz zarządzanie flotą i złożonymi łańcuchami dostaw.
Dodatkowo wśród nowości UTA Edenred już teraz zapowiada nową funkcjonalność – aplikacja mobilna UTA EasyFuel. Według informacji podanych przez emitenta jeszcze w tym roku Klienci UTA Edenred będą mogli dokonywać transakcji przy dystrybutorze za pomocą smartfona – szybko, wygodnie i bezpiecznie.