Polska sieć placówek medycznych enel-med wyznacza nowe kierunki rozwoju branży. Dzięki doświadczonemu zespołowi specjalistów oferuje pacjentom kompleksowe pakiety medyczne i świadczy usługi najwyższej jakości, co roku zdobywając istotne wyróżnienia i notując wysokie wyniki w ankietach satysfakcji. Firma łączy know-how w obsłudze dużych organizacji ze spersonalizowanymi rozwiązaniami dla MŚP i mikro-przedsiębiorców.
Badanie CBOS-u z 2020 roku pokazują, że zwłaszcza po doświadczeniu pandemii zdrowie stało się dla Polaków wartością nadrzędną, aż 47 proc. osób wymienia je jako swój priorytet. Coraz więcej osób oczekuje także, że to pracodawcy zaangażują się w promocję zdrowia i zaproponują im kompleksowe wsparcie w tym zakresie. Z badania Hays Poland z 2022 roku wynika, że 34 proc. chciałoby mieć dostęp do rozszerzonego pakietu medycznego.
– Kiedyś pakiety medyczne uważane były za luksus wdrażany przez największe organizacje dla swoich kluczowych menedżerów. Obecnie aż 68 proc. firm proponuje zatrudnianym jakąś formę podstawowej opieki medycznej. COVID-19 znacząco osłabił nasze zdrowie, dlatego obecnie dla większości osób podstawą jest poczucie bezpieczeństwa wynikające z możliwości szybkiego dostępu do wybranego specjalisty blisko swojego miejsca zamieszkania – mówi Alina Smolarek, dyrektor personalna w enel-med.
Z kolei z badania Sedlak & Sedlak wynika, że aż 85 proc. osób ocenia pakiet medyczny jako ważny lub bardzo ważny benefit pracowniczy, 14 proc. oczekuje rozszerzonej formuły, a 13 proc. precyzuje, że chciałoby mieć dostęp do usług stomatologicznych. W dobie walki rynkowej o talenty odpowiednio sprofilowana oferta zdrowotna może stać się argumentem decydującym o wyborze miejsca zatrudnienia. Tym bardziej że zgodnie z raportem Hays w 2022 roku aż 43 proc. specjalistów i menedżerów deklaruje, że w ciągu najbliższych 12 miesięcy rozważa zmianę pracy. Każde odejście to wysokie koszty dla pracodawcy. Jak wyliczają eksperci z firmy Work Service, zatrudniając nową osobę, firma wydaje aż 92 tys. zł, a dodatkowo zespół musi poświęcić do dziewięciu miesięcy na wdrożenie kandydata.
Straty generują również L4 spowodowane złym stanem fizycznym lub psychicznym. W 2021 roku eksperci firmy doradczej Conperio wyliczyli, że jeśli zakład produkcyjny zatrudnia 500 osób, a absencja chorobowa wynosi 10 proc., organizacja traci miesięcznie prawie pół miliona złotych. O skali potencjalnych strat zarówno w dużych firmach, jak i MŚP mogą świadczyć statystyki ZUS. W 2021 roku w Rejestrze zaświadczeń lekarskich odnotowano prawie 25 mln dokumentów o czasowej niezdolności do pracy z powodu choroby własnej, dziecka lub innego członka rodziny na łączną liczbę prawie 283 mln dni.
– Zarówno w małych, jak i w dużych firmach rośnie świadomość, że choroba pracowników to nie jest tylko sprawa prywatna, a ogólny dobrostan zespołu ma wpływ na wyniki. Dlatego enel-med dostarcza kompleksowe pakiety medyczne zarówno dla dużych podmiotów, jak i dla mikroprzedsiębiorców. Bardzo starannie analizujemy każde zapytanie. Wspieramy w wyborze rozwiązania, pomagamy również w promocji zdrowia w formie dedykowanych webinarów online lub stacjonarnych dni zdrowia, których program dopasowujemy do specyfiki pracodawcy i zespołu – podkreśla Alina Smolarek.
W Grupie ENEL-MED w ramach abonamentu pacjenci mogą skorzystać z usług punktów własnych enel-med oraz z ponad 1600 placówek partnerskich w całej Polsce. Atutem pakietów medycznych enel-med jest dostęp do ekspertów z wieloletnim stażem i bogata oferta zdrowotna. Każdy ubezpieczony dysponuje wieloma usługami z zakresu stomatologii w enel-med stomatologia (aż 20 placówek w całym kraju), ortopedii i rehabilitacji w ramach specjalistycznych klinik enel-sport lub do medycyny estetycznej w klinikach ESTELL. Profesjonalizm personelu medycznego idzie w parze z dostępem do najnowszej aparatury badawczej oraz nowoczesnych technik obsługi klienta. Każdy pacjent może zarządzać swoimi wizytami i personalizować usługi poprzez aplikację mobilną enel-med. Dla większej wygody enel-med udostępnia klientom również szereg swoich usług w formule telemedycznej.
– W naszych placówkach wiedzę i doświadczenie medyczne łączymy z troską o każdego pacjenta. Nasi lekarze przykładają dużo wagi do odpowiednio przeprowadzonego wywiadu oraz uważnej diagnozy. Cieszy nas, że dostrzegają to pacjenci i jesteśmy dumni, że w ankietach satysfakcji utrzymujemy wysoki wynik 5,71 punktów na 6 możliwych – zaznacza Anna Wasilewska, dyrektor operacyjna w enel-med.
Wysoka jakość i dbałość Grupy o pacjentów jest co roku dostrzegana również przez branżę. Enel-med otrzymał szereg istotnych nagród takich jak Gwiazda Jakości Obsługi 2022, Najlepszy Produkt dla Korporacji 2021, czy Najlepszy Partner w Biznesie 2021 w kategorii opieka medyczna.