-1.7 C
Warszawa
sobota, 23 listopada 2024

Pracownicy najlepszymi ambasadorami marki, czyli jak (i po co!) zaangażować zespół w działania CSR firmy?

Jak zaangażować pracowników w firmowy CSR? Najpierw warto zapytać – dlaczego włączać zespół w działania z tego obszaru? Odpowiedź jest prosta – bo to się opłaca wszystkim!

Akcje CSR są promowane przez pracowników-Ambasadorów, którzy są najlepszą wizytówką firmy. Jej działania są wtedy wiarygodnie i bardziej trafiają do otoczenia, a marka tylko umacnia swój pozytywny wizerunek. Pracodawca, który pokazuje, że postępuje odpowiedzialnie i liczy się z wpływem swojej działalności na środowisko i społeczeństwo, zyskuje lojalność pracowników.

Motywy są jasne – CSR to biznesowy wymóg XXI w. Firmy, które chcą się liczyć na rynku i oferować coś więcej, niż tylko swoje produkty i usługi, nie mogą go lekceważyć. Doświadczenie nie tylko korporacji, ale i mniejszych marek pokazuje, że działania CSR odnoszą najlepszy skutek – dla konkretnej grupy czy społeczeństwa w ogóle, a także dla firmy, która je podejmuje, kiedy są w nie zaangażowani pracownicy. Oni nie tylko świadczą o sile danej marki, ale są również najlepszą wizytówką firmy. Przepis na sukces w tym przypadku jest prosty: zależy znaleźć pracowników, którzy zachęcą resztę zespołu do włączenia się w akcje CSR i również pomogą promować je na zewnątrz. Jednak to oczywiście nie wszystko…

Ważny jest temat 

Pracownicy nie zaangażują się (przynajmniej nie z takim samym zapałem) w każdą akcję CSR. Jej temat musi być dla nich ważny, powinien także pokrywać się z ich zainteresowaniami czy nawet przyjętym system wartości. Wydaje się to bardzo proste, lecz ta kwestia jest niestety często pomijana przez działy HR. Z CSR-owych doświadczeń Intrum jasno wynika, że wystarczy włożyć nieco wysiłku, znaleźć sposób na pomaganie i bycie firmą odpowiedzialną społeczne, które będą warte uwagi pracowników, a efekty zdecydowanie przekroczą oczekiwania.

„Moja Krew, Twoje Życie!”

To historia akcji Intrum – „Moja Krew, Twoje Życie!”. Wsłuchujemy się i znamy potrzeby naszego zespołu. Wiedzieliśmy, że mamy w firmie osoby, które już od wielu lat są honorowymi dawcami krwi. W korona-kryzysie krew była szczególnie pilnie poszukiwana. Połączyliśmy te fakty i zaproponowaliśmy naszym pracownikom włączenie się w akcję krwiodawstwa. Dotychczasowi dawcy z Intrum stali się naturalnymi jej Ambasadorami i pociągnęli za sobą kolejnych pracowników. W pewnym momencie akcja przeistoczyła się w pozytywną rywalizację, której efektem są litry oddanej krwi i uratowane ludzkie życia. Pracownicy zachęceni sukcesem jednej akcji zaczęli oddolnie organizować kolejne. CSR już na zawsze wpisał się w politykę Intrum i nikogo z naszego zespołu nie musimy przekonywać do pomagania…

Iwona Żurawska

dyrektor HR, Intrum Polska

FMC27news