8.5 C
Warszawa
poniedziałek, 25 listopada 2024

Tworzyć odpowiednie otoczenie do rozwoju zrównoważonego transportu

Kryzys klimatyczny jest faktem i wszelkie inicjatywy pozwalające na zmniejszenie jego negatywnych skutków są kluczowe. W Circle K mamy jasno określone ambicje, zgodne z agendą 2030 przyjętą przez ONZ w 2015 r., m.in. z obszaru wydatkowania energii czy redukcji emisji CO2. 

Wyznaczyliśmy sobie cele, które chcemy zrealizować już do 2025 r. i podjęliśmy szereg działań, które pomogą nam je osiągnąć. Tylko dzięki zastosowaniu oświetlenia LED na wszystkich naszych stacjach, już dziś oszczędzamy ok. 60 proc. energii wykorzystywanej wcześniej do tego celu. Do połowy 2023 r. planujemy wymienić wszystkie otwarte lodówki sklepowe na zamknięte, zużywając do 40 proc. mniej energii. W wyniku zastosowania systemu ponownego wykorzystania oczyszczonej wody w myjniach oszczędzamy, w zależności od zastosowanego programu, nawet do 85 proc. wody. Wszystkie nasze nowe stacje czerpią z nowoczesnych rozwiązań, w planach mamy także modernizację istniejących obiektów w celu zwiększenia ich efektywności energetycznej. 

Rozwiązania bardziej przyjazne środowisku

Co więcej, wprowadzamy do oferty rozwiązania bardziej przyjazne środowisku – opakowania niezawierające plastiku, przeznaczone do recyklingu, jednorazowe sztućce wykonane z pestek awokado, a nasze kawy posiadają certyfikat Rainforest Alliance. Zdajemy sobie sprawę, że branża paliwowa ma duży wpływ na skuteczną walkę z emisją CO2, dlatego jako firma przywiązujemy dużą uwagę do jakości paliw, stosując najnowocześniejsze dodatki czyszczące w naszych paliwach, co wpływa na efektywność procesu spalania oraz finalną konsumpcję paliwa, a co za tym idzie – mniejszą emisję spalin. Mamy również poważne plany w obszarze rozwoju elektromobilności w Polsce. Circle K w Europie posiada jedną z najdynamiczniej rozwijających się sieci punktów ładowania e-pojazdów i w tym kierunku chcemy podążać również na naszym kraju. W tym roku dołączyliśmy do Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych, aby wspólnie tworzyć odpowiednie otoczenie do rozwoju zrównoważonego transportu.

Rafał Droździak

szef marketingu i komunikacji, Circle K Polska

FMC27news