Raport odpowiedzialności Grupy Żabka znalazł się wśród najlepszych raportów zrównoważonego rozwoju na świecie, otrzymując prestiżową nagrodę Hallbars Awards 2022. W konkursie wzięło udział ponad 1500 tego typu publikacji z 94 krajów. W tegorocznej edycji szczególny nacisk położono na sektor żywności i napojów.
Jury konkursu uznało Raport Odpowiedzialności „Wygodnie i Odpowiedzialnie” Grupy Żabka za 2021 r. za jeden z pięciu najlepszych dokumentów w regionie Europy Środkowej. W plebiscycie wzięło udział ponad 1500 raportów zrównoważonego rozwoju, przygotowanych przez firmy i organizacje z 94 krajów, z których – do grona najlepszych na świecie – wybrano 294 zgłoszenia z 51 krajów. Raporty były sprawdzane pod kątem ich treści, czytelności i jakości produkcji.
Nagrodzony Best in the World Hallbars Awards 2022 raport „Wygodnie i Odpowiedzialnie” to już czwarty Raport Odpowiedzialności przygotowany przez Grupę Żabka. Informacje, które można znaleźć na blisko 100 stronach, prezentują podsumowanie wybranych działań realizowanych przez Grupę w ramach Strategii Odpowiedzialności w 2021 roku. Raport został przygotowany zgodnie z najnowszym standardem raportowania niefinansowego Global Raporting Initiative (GRI Standards) oraz Sustainability Accounting Standards Board (SASB); został też poddany niezależnej, zewnętrznej weryfikacji.
– W Grupie Żabka nie tylko odpowiedzialnie planujemy rozwój całej naszej organizacji, ale naszym celem jest również ułatwianie milionom klientów dokonywania takich wyborów, by były wygodne i odpowiedzialne. W ten sposób wspólnie dokonujemy zmian mających pozytywny wpływ na nasze otoczenie biznesowe oraz środowisko naturalne. Według ratingu EcoVadis jesteśmy w gronie 1 proc. firm na świecie najlepiej integrujących czynniki ESG ze swoją strategią i działaniami operacyjnymi. Wszystkie nasze działania w zakresie zrównoważonego rozwoju podsumowuje nasz raport „Wygodnie i Odpowiedzialnie” za 2021 rok, który jest doceniany przez ekspertów w zakresie ESG, nie tylko w Polsce, ale i na świecie – powiedziała Anna Grabowska, wiceprezeska zarządu ds. Strategii Konsumenckich Grupy Żabka.