11.4 C
Warszawa
piątek, 1 listopada 2024

Kompletny system usług finansowych od AIQLabs

AIQLabs jest czołowym polskim FinTechem, działającym w branży consumer finance. Misją firmy jest dostarczanie produktów finansowych dopasowanych do zdolności kredytowej i potrzeb klientów, dzięki zaawansowanej analityce, technologii i nowoczesnym procesom obsługi. Spółka oferuje kompletny ekosystem usług związanych z finansowaniem gotówkowym potrzeb zakupowych, w tym kredyty konsumenckie, karty kredytowe oraz odroczone płatności za zakupy. AIQLabs jest właścicielem marek SuperGrosz i „Kupuj teraz – zapłać później”. O przyszłości sektora consumer finance rozmawiamy z prezesem AIQLabs, Piotrem Siwcem.

Jaki jest profil działalności Państwa firmy?

Działamy w szeroko pojętej branży consumer finance. Nasze marki koncentrują się na rozwiązaniach finansowych w obszarach pożyczek pozabankowych, kart kredytowych oraz odroczonych płatnościach. Wykorzystujemy strategie digital – big data, machine learnig i rozwiązania poznawcze – do ciągłego kreowania kierunków rozwoju narzędzi finansowych.

Jaka jest wizja AIQLabs w kontekście funkcjonowania na tak mocno zagęszczonym rynku?

Jesteśmy stale rosnącą grupą ludzi uzależnionych od innowacyjnych rozwiązań – wciąż testujemy kolejne wdrożenia eksplorujące dane. Wierzymy, że tylko mariaż nowych technologii i ludzkiej intuicji tworzy dopasowane rozwiązania do rzeczywistych potrzeb rynku. Stawiamy na zaawansowaną analitykę, czyli modele statystyczne, wykorzystujące techniki uczenia maszynowego. Zespół do spraw ryzyka ma wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu ryzykiem w wiodących instytucjach finansowych oraz doradztwie. Potrafimy szybko dostosować się do zmieniających się potrzeb rynkowych, dzięki wewnętrznemu zespołowi IT oraz zarządzaniu w oparciu o metody agile. Priorytetowo traktujemy działania z obszaru customer service. Cechują nas wysoka jakość, odpowiednie ceny, przejrzysty proces ubiegania się o kredyt, a także kompleksowe wsparcie klienta. Wspólnie podzielamy wizję, która zapewnia rozwój produktów zgodnie z sytuacją rynkową i wymaganiami naszych klientów. AIQLabs to połączenie pasji do technologii i danych z myśleniem nastawionym na efekt. Niezamknięty zbiór produktów szytych na miarę.

Jak postrzegają Państwo przyszłość sektora consumer finance w perspektywie najbliższych kilku lat?

Spodziewamy się dalszego rozwoju online’u i finansowania potrzeb klientów w Internecie. Kolejnym krokiem jest tańsze finansowanie, czyli jeszcze bardziej zoptymalizowane produkty oraz definiowanie rynkowych trendów poprzez gwarantowanie maksimum komfortu i bezpieczeństwa przy maksymalnie niskich kosztach. Rozwój to także nieustająca praca nad sprawnym procesem decyzyjnym oraz zaawansowane technologie, które coraz mocniej pozycjonują instytucje pożyczkowe w relacji do tradycyjnych podmiotów. Nie można także zapominać o edukacji w zakresie cyberbezpieczeństwa, ochronie konsumentów czy szacowania ryzyka finansowego. Kolejnym wyzwaniem jest coraz mocniej rozwijający się obszar odroczonych płatności, który również wymaga dedykowanej przestrzeni rynkowej. Ostatnie lata pokazały, że na rynku trzeba działać bardzo zwinnie i szybko reagować na pojawiające się wyzwania. Przykładem może być pandemia czy zmiany regulacyjne. Nie wszystkim firmom udało się przetrwać. Sytuacji nie poprawia wysoka inflacja oraz decyzyjna niepewność konsumentów w kontekście podejmowania zobowiązań finansowych. My pozostajemy stabilni w swoich działaniach i stawiamy na wieloletnią współpracę i zaufanie zarówno naszych partnerów biznesowych, jak i klientów, którzy wracają do nas po kolejne usługi finansowe. Od stycznia zostaniemy objęci nadzorem KNF, co z jednej strony jest dla nas wyzwaniem pod kątem obsługi regulatora od strony raportowej, prawnej oraz compliance, z drugiej strony liczymy, że nadzór wpłynie pozytywnie na postrzeganie firm pożyczkowych na rynku. Obecnie prym wiodą takie narzędzia jak kredyty gotówkowe, ratalne, pożyczki oraz karty kredytowe. Istniejąca już infrastruktura pozwala monitorować tendencje rynkowe i działać prewencyjnie w obszarze systemowych turbulencji. W sektorze pożyczkowym istotną rolą pełnią e-commerce, a także branża płatnicza, które uzupełniają się w naturalny sposób, jednocześnie ułatwiając kreowanie nowych i skutecznych modeli biznesowych, w których centrum znajdują się konsument i jego satysfakcja. I to właśnie będący w centrum konsument będzie dyktował dalsze kroki rozwoju naszych usług.

            Materiał partnera

FMC27news