17.4 C
Warszawa
piątek, 27 września 2024

Kierunki rozwoju systemów do obsługi wierzytelności

Digitalizacja wymiaru sprawiedliwości w Polsce to proces, który ostatnio znowu nabiera rozpędu. Wdrażanie e-Doręczeń, zmiany w portalu sądowym i EPU, rozwój KRZ stawiają nowe wyzwania, ale i zwiększają możliwości dla wszystkich użytkowników tych rozwiązań.

Ponadto, wraz z rosnącą liczbą bardziej skomplikowanych spraw korporacyjnych, potrzebne jest stosowanie jeszcze bardziej zaawansowanych narzędzi, które sprostają wymaganiom bardziej złożonych procedur.

Kompleksowość i integracja systemu

Nowoczesny system do obsługi spraw powinien nie tylko wspierać działania na wszystkich etapach postępowania, ale także integrować dane pochodzące z rozproszonych struktur wymiaru sprawiedliwości, przetwarzając je w sposób użyteczny i funkcjonalny (actionable data), zapewniając w ten sposób jeszcze większą elastyczność.

Automatyzacja i inteligentne zarządzanie danymi

Zaawansowana automatyzacja działań z wykorzystaniem nowoczesnego systemu nie oznacza tylko przyspieszenia tempa pracy, ale, przy spełnieniu pewnych warunków, może prowadzić także do większej precyzji jej wykonania.

Prawdziwym przełomem jest jednak wykorzystanie danych historycznych, orzecznictwa oraz wzorców zachowań procesowych do przygotowania strategii i konkretnych działań w danej sprawie. Takie podejście pozwala również na przewidywanie wyniku sprawy, ocenę ryzyka oraz optymalizację. Inteligentna analiza danych nie tylko zwiększa efektywność pracy kancelarii, ale także wspiera w lepszym zarządzaniu złożonymi sprawami wieloetapowymi.

Integracja z systemami klienta

System kancelarii to miejsce przetwarzania danych, gdzie wstępne informacje pozyskane od klienta są łączone z danymi kancelarii i danymi z systemów wymiaru sprawiedliwości. Klient finalnie uzyskuje zintegrowane i przetworzone informacje z różnych źródeł, którymi pokrywa swoje potrzeby w obszarze operacyjnym i finansowym. Płynne i bezpieczne przepływy danych pomiędzy jednostkami takiej struktury są również, obok skuteczności działań operacyjnych, podstawą satysfakcji i zadowolenia klienta z obsługi.

Bezpieczeństwo i ochrona danych

Postępująca cyfryzacja wymiaru sprawiedliwości oznacza również konieczność jeszcze większej dbałości o bezpieczeństwo danych. Ochrona przed coraz bardziej zaawansowanymi próbami kradzieży stanowi poważne wyzwanie i wymaga nie tylko dedykowanych zaawansowanych narzędzi sprzętowych i programistycznych, ale także wysoko stawia poprzeczkę samemu systemowi operacyjnemu w zakresie architektury, technologii oraz infrastruktury wykorzystywanej do jego stosowania.

Obsługa spraw transgranicznych

Globalizacja prowadzi do coraz większej liczby spraw transgranicznych, w których uczestniczą firmy i osoby z różnych jurysdykcji. Stosowane systemy często wymagają integracji również z zewnętrznymi portalami. To nie tylko wyzwanie technologiczne, aby realizować działania w środowisku informatycznym wymiaru sprawiedliwości innego kraju, ale także prawne, np. kiedy dla realizacji działań dane dłużnika muszą zostać przekazane poza obszar Unii Europejskiej.

Podsumowanie

Obecnie system do prowadzenia obsługi spraw o zapłatę oraz postępowań egzekucyjnych musi być narzędziem kompleksowym, inteligentnym i elastycznym. Powinien on integrować różne jednostki wymiaru sprawiedliwości, automatyzować rutynowe procesy oraz wspierać pełnomocników w zarządzaniu bardziej złożonymi sprawami. Przykładem takiego sytemu jest rozwijany w Kancelarii Panfil od wielu lat Legal Management System.

ZOBACZ TEŻ:

FMC27news