Biznes, autonomia, rozwój – franczyza według Intermarché
Z Bartłomiejem Tarłowskim, menadżerem ds. rozwoju franczyzy i komunikacji korporacyjnej w Grupie Muszkieterów, rozmawia Justyna Szymańska.

Jakie są najczęstsze powody podejmowania decyzji o wejściu we franczyzę?
Z badań, które przeprowadziliśmy, wynika, że istnieją cztery główne powody, w oparciu o które zainteresowani podejmują decyzję o wejściu we franczyzę: biznes, autonomia, wsparcie i rozwój. Oznacza to, że nowi przedsiębiorcy chcą poznać i mieć pewność, że złączą się ze stabilnym modelem ekonomicznym. Dążą do tego, aby pozyskać wiedzę o tym, w jaki sposób będą angażowali się w ten biznes, jaki będą mieli na niego wpływ oraz na jakie wsparcie mogą liczyć. Na koniec interesują ich także możliwości rozwoju.
W jaki sposób Intermarché odpowiada na te potrzeby?
Intermarché to sieć, w której 95 proc. sklepów to jednostki rentowne, dające satysfakcję finansową właścicielom. Jesteśmy wsparciem dla naszych przedsiębiorców na wszystkich etapach współpracy. Przed podpisaniem umowy przeprowadzamy kompleksowe szkolenie przygotowujące do prowadzenia tak dużego biznesu – to wtedy dzielimy się swoim know-how. Przed samym otwarciem gwarantujemy szkolenia dla pracowników, prace konceptowe i pomoc specjalistów w przygotowaniu otwarcia lub przejęcia istniejącego punktu sprzedaży. Po otwarciu przedsiębiorca otrzymuje pomoc regionalnego doradcy handlowego oraz innych przedsiębiorców, a także cały pakiet serwisów – począwszy od logistyki, aż po marketing. Ponadto stale zapewniamy narzędzia, takie jak oprogramowanie automatyzujące zamówienia, administrację, a przede wszystkim dostęp do szerokiej gamy produktów z naszych magazynów centralnych.
Przewagą, jaką posiada Intermarché – w przeciwieństwie do podmiotów scentralizowanych – jest niezależność właścicieli sklepów. Taki model zakłada decyzyjność na poziomie każdej placówki handlowej, a także partycypacyjny model zarządzania całą siecią. Polega on na nieustannej, dwustronnej współpracy pomiędzy właścicielami punktów sprzedaży a specjalistami pracującymi na co dzień w głównej siedzibie firmy i w regionach. Sieć Intermarché, jak żadna inna, pozwala na skalowanie biznesu nie tylko o kolejne placówki, ale także o stacje paliw czy myjnie samochodowe.
materiał partnera