|

Postępowania sądowe: automatyzacja zamiast rutynowych czynności

Codzienne logowanie do Portalu Informacyjnego Sądów Powszechnych, weryfikacja aktualizacji w setkach spraw oraz pobieranie i analiza załączonych pism to czynności pochłaniające pełnomocnikom wiele cennych godzin. Dzięki nowoczesnym technologiom procesy te można zautomatyzować, zyskując czas i zwiększając efektywność obsługi postępowań windykacyjnych.

Agata Zapała – architekt rozwiązań biznesowych, VSoft SA.

Portal Informacyjny Sądów Powszechnych poprzez publiczny interfejs API umożliwia pobieranie danych i odbieranie pism w imieniu pełnomocnika lub subkonta. Ministerstwo Sprawiedliwości zapowiada kolejne kroki w zakresie dwukierunkowej komunikacji z sądami poprzez Portal, co znacznie usprawni działania operacyjne oraz pozwoli na zmniejszenie kosztów w instytucjach i kancelariach prawnych.

Problem ręcznego monitorowania

Tradycyjny sposób pozyskiwania informacji sądowych jest żmudny i czasochłonny. Pracownik codziennie loguje się do Portalu po to, żeby sprawdzać każdą sprawę osobno, pobierać załączone dokumenty i często wprowadzać dane do systemu windykacyjnego. Przy dużej liczbie spraw oznacza to godziny rutynowej pracy, a każda pomyłka czy opóźnienie może prowadzić do
strat finansowych.

Rozwiązanie: VSoft Court Portal Connector

Konektor automatyzuje komunikację między systemami windykacyjnymi a Portalem, wykorzystuje API Portalu, zapewniając kompleksową integrację bez konieczności ręcznego logowania. System umożliwia codzienne składanie wniosków o dostęp do nowych spraw, sprawdzanie statusów wniosków i pobieranie aktualnych informacji oraz pism dla postępowania. Wszystkie dane – od szczegółów sprawy po dokumenty i protokoły – mogą zostać automatycznie załączane bezpośrednio do systemu windykacyjnego bądź odkładane w lokalizacji repozytorium dokumentów dla sprawy.

Kluczowe funkcjonalności obejmują pobieranie danych o prowadzonych postępowaniach sądowych oraz realizację odbioru dokumentów z zachowaniem wymogów bezpieczeństwa. W ramach rozwoju konektora dostosowujemy go do zmian komunikacyjnych i aktualizacji wprowadzanych w Portalu, przygotowując narzędzie do obsługi zapowiadanej dwukierunkowej wymiany pism.

AI w obsłudze pism sądowo-egzekucyjnych

Istotnym atutem konektora jest moduł VSoft AI Document Analyser (VAIDA). Wykorzystuje on możliwości AI do analizy różnego typu pism pod kątem ważnych dla procesu windykacyjnego informacji, m.in. terminów, rodzajów i wysokości kosztów, naliczanych odsetek, decyzji sądu. Dzięki temu rozwiązaniu systemy windykacyjne mogą automatycznie rejestrować dane wyodrębnione z treści pisma oraz tworzyć na ich podstawie reguły przetwarzania, które wspierają podejmowanie kolejnych działań windykacyjnych.

Korzyści biznesowe

VSoft Court Portal Connector odpowiada na potrzeby wielu branż – banków, firm leasingowych i ubezpieczeniowych, kancelarii prawnych i firm windykacyjnych. Skorzystanie z automatycznej usługi codziennego odpytywania Portalu w imieniu pełnomocników pozwala im skupić się na istotnych działaniach ważnych z punktu widzenia prawnego. Dzięki temu instytucje mogą efektywniej zarządzać portfelami spraw, szybciej identyfikować możliwości odzyskania należności, proaktywnie podejmować decyzje strategiczne, minimalizować ryzyko utraty praw czy dodatkowych kosztów.

materiał partnera

Podobne wpisy