Jeronimo Martins Polska, właściciel sieci Biedronka, tak jak rok temu zajęło 4. miejsce w rankingu największych przedsiębiorstw Europy Środkowo-Wschodniej TOP 500 CEE, przygotowanym przez grupę Coface i redakcję dziennika „Rzeczpospolita”
. Utrzymanie tak wysokiej pozycji możliwe było dzięki przychodom, które wyniosły w 2017 r. ponad 11 mld euro.
– W 2017 r. roczna sprzedaż Biedronki wzrosła o 13,2 proc., do ponad 11 075 mln euro. Zwiększyliśmy też udział w polskim rynku detalicznym. Było to efektem maksymalnego skoncentrowania się na potrzebach klientów. W tym celu rozwijaliśmy ofertę, wprowadzając m.in. 190 nowych artykułów marki własnej i udoskonalając składy produktów spożywczych. Mocno postawiliśmy też na angażujące promocje i program lojalnościowy. By poprawić klientom komfort zakupów, zmodernizowaliśmy 226 sklepów i otworzyliśmy 121 nowych placówek. Uruchomiliśmy też kolejne, szesnaste centrum dystrybucyjne. W dalszym ciągu inwestowaliśmy we współpracę z polskimi dostawcami, od których w 2017 roku pochodziło aż 92 proc. wszystkich artykułów dostępnych w ofercie Biedronki – tłumaczy Maciej Łukowski, dyrektor działu zakupów, członek zarządu Jeronimo Martins Polska.
W rankingu po raz kolejny swoją silną pozycję w tej części Europy potwierdziła Polska, będąca liderem regionu zarówno pod względem liczby firm w zestawieniu, jak i skonsolidowanych przychodów. Wśród polskich przedsiębiorstw JMP uplasowało się na pozycji wicelidera. Tegoroczne zestawienie TOP 500 CEE jest 13. edycją rankingu prezentującego 500 przedsiębiorstw i grup kapitałowych z 12 krajów Europy Środkowo-Wschodniej, które w ubiegłym roku zanotowały największe obroty w ujęciu bezwzględnym.
AM