-1.7 C
Warszawa
sobota, 23 listopada 2024

Koniecznie przeczytaj

Rulkiewicz: będziemy szerzyć ducha sportu

#NIEdladopingu

Grupa Lux Med została partnerem nowej kampanii Gramy Fair, mówimy #NIEdladopingu, której organizatorem jest Polska Agencja Antydopingowa. Celem projektu jest walka ze zjawiskiem stosowania niedozwolonego dopingu zarówno w sporcie zawodowym jak i amatorskim. Honorowy patronat nad kampanią objęło Ministerstwo Sportu i Turystyki, Polski Komitet Olimpijski, Światowa Agencja Antydopingowa oraz Związek Piłki Ręcznej w Polsce.

gramy fair

Inauguracja kampanii odbyła się na Stadionie Narodowym w obecności ministra sportu – Witolda Bańki oraz dyrektora Polskiej Agencji Antydopingowej – Michała Rynkowskiego. W projekt zaangażowało się blisko 320 zawodników z 16 klubów piłki ręcznej, którzy w sezonie 2018/2019 i 2019/2020 będą promować ideę gry fair play. Akcja skierowana jest również do najmłodszych i obejmie 16 tys. dzieci, które biorą udział w projekcie „Kocham ręczną”. Organizatorzy chcą zwrócić uwagę na konsekwencje zdrowotne i wizerunkowe stosowania niedozwolonych substancji. Celem jest również podnoszenie świadomości i edukacja w zakresie właściwej dietetyki i profilaktyki w sporcie.

– Jako Główny Partner Medyczny wspieramy cele Polskiego Komitetu Olimpijskiego, w tym w szczególności dotyczące rozwoju Polskiego Ruchu Olimpijskiego, propagowania idei olimpijskiej i szerzenia ducha sportu. Stosowanie dopingu jest sprzeczne z tymi celami. Ci, którzy się na niego decydują, muszą być świadomi długofalowych konsekwencji, które sprowadzają się przede wszystkim do utraty zdrowia. Chcemy o tym mówić głośno – mówi Anna Rulkiewicz, prezes Grupy Lux Med. W ramach projektu powstanie platforma e-learningowa a także poradnik edukacyjny, w którym znajdą się zagadnienia związane z walką z dopingiem. Ambasadorami kampanii są m.in.: Jan Błachowicz, Andżelika Cichocka, Michał Daszek, Marcin Lewandowski, Joanna Jędrzejczyk, Tomasz Majewski, Arkadiusz Malarz, Arkadiusz Moryto, Michał Pol, Monika Pyrek, Wojciech Włodarczyk, Andrzej Wrona oraz Luiza Złotkowska. Partnerami akcji są: Grupa Lux Med, PKN Orlen, Superliga, Juventus Academy, Fundacja Orły Sportu oraz IMenDigital.

Najnowsze