e-wydanie

6.7 C
Warszawa
czwartek, 25 kwietnia 2024

Koniecznie przeczytaj

Stały procent na Ukrainę?

Korea a sprawa polska

RZECZPOSPOLITA BABSKA

RYNEK CONTACT CENTER

Pierwszy etap „Piórka” za nami

„Piórko 2019”

Nagrodę w piątej edycji konkursu literackiego dla debiutantów: „Piórko 2019” zdobyła Katarzyna Wierzbicka. Jej tekst zostanie zilustrowany przez laureata drugiego etapu konkursu, który właśnie rusza.

Laureatka konkursu „Piórko”, prowadzonego przez sieć sklepów Biedronka od 2015 r., zdobyła serca jurorów pełną humoru opowieścią o małym królewiczu i jego niezwykłych przygodach. Uwielbia książki fantasy, choć przyznaje, że przy trojgu dzieci ma zdecydowanie za mało czasu na czytanie. Kocha musicale i podróże. Prowadzi również bloga, na którym można znaleźć historyjki o życiu z dziećmi oraz pisane z przymrużeniem oka przemyślenia na tematy związane z macierzyństwem. Ukończyła Bibliotekoznawstwo i Informację Naukową na Uniwersytecie Warszawskim.

– Nagrodzony tekst to współczesna interpretacja tradycyjnej bajki. Uwagę zwraca ciekawa konstrukcja bohaterów – tu nic nie jest czarno-białe ani oczywiste i wszystko może się zdarzyć. Ogromnym walorem tekstu jest poczucie humoru sprawiające, że ważny przekaz jest podany w lekkiej formie. Zabawne i interesujące perypetie bohaterów zapraszają dzieci do dokonywania samodzielnych wyborów i pokazują, jak krzywdzące jest osądzanie innych po pozorach. To ważne, aby walczyć o poczucie własnej wartości, ale nie kosztem innych – mówi Agnieszka Karp-Szymańska, wydawca portalu Czas dzieci i przewodnicząca kapituły konkursu „Piórko” w kategorii Tekst. Zwycięską pracę, którą nagrodzono kwotą 100 tys. zł, wybrano spośród niemal 3200 tekstów, nadesłanych na konkurs. Teraz szansę wygrania 100 tys. zł mają utalentowani ilustratorzy debiutanci, przed którymi wdzięczne zadanie: grafiki do tekstu o małym królewiczu mogą nadsyłać od 23 maja do 1 lipca br.

– Czekamy na prace, które, poza tekstem, dodatkowo przyciągną uwagę dzieci i nie pozwolą im oderwać się od lektury. To właśnie popularyzacja czytelnictwa wśród najmłodszych jest naszym nadrzędnym celem. Dodatkowo zachęcamy do odnalezienia w sobie pierwiastka twórczego. Czekamy na ilustracje przygotowane różną techniką, dostosowane do percepcji dzieci w wieku 4–10 lat, do których kierujemy tę książkę. Już nie możemy się doczekać, aż weźmiemy ją do ręki – mówi Anetta Jaworska-Rutkowska, kierownik ds. relacji zewnętrznych i CSR w sieci Biedronka, członek kapituły konkursu „Piórko” w obu kategoriach: Tekst oraz Ilustracje. Zwycięskiego ilustratora najnowszej książki konkursowej poznamy 1 sierpnia br. Gotowa książka już w listopadzie trafi na półki ponad 2900 sklepów Biedronka.

Najnowsze