1.9 C
Warszawa
poniedziałek, 23 grudnia 2024

Koniecznie przeczytaj

Alkohol. Zawsze odpowiedzialnie.

Nowa odsłona akcji

Związek Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy poinformował o rozpoczęciu kolejnej odsłony kampanii społecznej „Alkohol. Zawsze odpowiedzialnie” organizowanej cyklicznie przez ZP PPS od 2016 r.

Obecna edycja projektu proponuje inne podejście do tematu i zapisanie go pod hashtagiem #zTwarzą. Branża spirytusowa chce pokazać, jak może być odbierane zachowanie osoby, która przesadziła z ilością wypitego alkoholu. W tym celu zaproszono do współpracy dwóch aktorów – Michała Mikołajczaka i Tomasza Ciachorowskiego. Na swoich kanałach na Instagramie opublikowali oni filmy z imprezy w formie InstaStories, na której jeden z nich przesadza z alkoholem, a drugi relacjonuje wszystko z perspektywy osoby trzeźwej. Ma to pokazać młodym ludziom, że z boku ich zachowanie nie jest takie, jakie im się wydaje – mogą mówić za głośno, być nachalni lub po prostu nieśmieszni.

Dodatkowo kampanię wsparł redaktor naczelny Vogule Poland – Patryk Chilewicz. Na swoich filmach pokazywał młodym ludziom, jak pić odpowiedzialnie i #zTwarzą. W swoim stylu udzielił szeregu rad, które przydadzą się na każdej imprezie.

Kampania „Alkohol. Zawsze odpowiedzialnie”, porusza temat świadomego i odpowiedzialnego spożywania alkoholu. Poprzez cykliczne realizowane od 2016 r. działania w social media i kampanię billboardową hasło kampanii dotarło już do ponad 18 milionów osób. Głównym celem jest uświadamianie ludzi, że bez względu na rodzaj alkoholu, który spożywają, jest w nim obecna ta sama substancja, czyli C2H5OH. Dlatego też każdy alkohol, niezależnie od rodzaju i podanych procentów zawartości alkoholu, należy spożywać odpowiedzialnie.

Alkohol zawsze odpowiedzialnie

Inicjatorem kampanii jest Związek Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy (ZPPPS), czyli organizacja zrzeszająca producentów wyrobów spirytusowych. Od 2008 r. ZPPPS przeprowadził ponad 20 rożnych kampanii i działań w obszarze odpowiedzialności społecznej branży, szkoląc miedzy innymi ponad 6000 sprzedawców alkoholu czy realizując kampanie edukacyjne zapobiegające nieodpowiedzialnej konsumpcji alkoholu, m.in. „Piłeś? Nie jedź!” oraz „Lepszy start dla Twojego dziecka” czy „Tu się sprawdza dorosłość”. Nowa odsłona kampanii #zTwarzą ma uświadomić młodym, że nie potrzeba alkoholu (ani jego dużych ilości) do dobrej zabawy. Lepiej wypić kilka drinków mniej i wrócić z imprezy #zTwarzą.

Najnowsze