Lux Med Stomatologia wprowadziła pilotażowo do swojej oferty technologię DenToGo firmy Straumann.
Rozwiązanie to umożliwia zdalną ocenę stanu zdrowia i higieny jamy ustnej przy pomocy smartfona wyposażonego w aparat z dedykowaną aplikacją, sprzężoną z chmurą danych i działającym w niej algorytmem sztucznej inteligencji.
Pacjent może samodzielnie i w dogodnym dla siebie miejscu i czasie wykonać skan swojego uzębienia. Przesłane za pośrednictwem aplikacji dane są następnie poddawane analizie w chmurze i przekazywane do lekarza, który dokonuje specjalistycznej oceny i wystawia odpowiednie zalecenia. Technologia znajdzie w pierwszej kolejności zastosowanie w badaniach przesiewowych, profilaktyce stomatologicznej, a także w ortodoncji i wczesnym wykrywaniu chorób dziąseł.
– Działamy w zgodzie ze strategią Connected Health, której celem jest dostarczanie opieki zdrowotnej pacjentowi niezależnie od miejsca i czasu. Chcemy angażować pacjentów w proces leczenia i wychodzić poza stacjonarne placówki wszędzie tam, gdzie jest to możliwe – mówi Anna Rulkiewicz, Prezes Grupy Lux Med. Grupa Lux Med tworzy dziś największą w Polsce sieć oferującą usługi dentystyczne. Do dyspozycji pacjentów ma ponad dwieście foteli stomatologicznych.
PG