1.2 C
Warszawa
wtorek, 19 marca 2024

Smart Working i wyzwania związane z hybrydowym stylem pracy

Koniecznie przeczytaj

Od początku kryzysu wywołanego przez koronawirusa w centrum uwagi znalazły się pojęcia takie jak praca zdalna czy smart workplace. Pandemia zdecydowanie pobudziła nowoczesne metody pracy, ale nadal istnieją wyzwania w tym obszarze. Covid-19 znacznie przyspieszył przejście na hybrydowy model pracy, ale co to oznacza i jaki będzie miał on wpływ na biznes po pandemii? Rok 2021 już pokazuje, że odpowiednia technologia, w tym sprzęt do wideo- i telekonferencji, będzie kluczem do tego wszystkiego.

Smart Working – czyli co?
Smart working oznacza, że możesz pracować kiedy i gdzie chcesz – u klienta, w domu, w biurze lub gdzieś indziej. Mimo że smart working nie jest nowym trendem, to jednak rok 2020 przyniósł znaczącą dynamikę w jego rozwoju. Jednym z aspektów smart workingu jest home office, a w tym obszarze za sprawą koronawirusa zaszły dość duże zmiany. Znaczna część pracowników doświadczyła w mijającym roku połączenia pracy i życia domowego, ponieważ Covid-19 spowodował nagłe przejście na pracę zdalną. Wcześniej wiele firm z różnych względów broniło się przed taką formą pracy, ale ze względu na pandemię zostały do niej zmuszone. Z czasem dostrzegły, że home office sprawdza się bardzo dobrze, a pracownicy są często wydajniejsi i bardziej zadowoleni. W związku z tym znacznie zwiększyła się akceptacja dla tego modelu, co z kolei otwiera drogę dla kolejnych kroków w rozwoju smart working. Badanie IDG1 realizowane we współpracy z firmą Jabra na temat smart workingu i koronawirusa potwierdziło zwiększoną akceptację dla home office. 71 procent ankietowanych uważa, że Covid-19 pozytywnie zmienił nastawienie do home office w ich przedsiębiorstwie. Nowa normalność pokazała też jednak, że aby produktywność pracowników utrzymała się na dobrym poziomie w dłuższej perspektywie czasowej, potrzebne są odpowiednie narzędzia.

Problemy z produktywnością w nowej normalności
Nowa normalność przyniosła potrzebę hybrydowego podejścia do pracy, w którym kluczowym priorytetem jest elastyczność między pracą zdalną i pracą w biurze. Wykorzystanie rozwiązań do wirtualnej współpracy wzrosło z 14 proc. w 2019 roku do 77 proc. w roku 20202. Tymczasem dużym wyzwaniem dla firm pozostaje produktywność, której średni poziom spada wraz z geometrycznym wzrostem złożoności pracy3. Decydującą rolę w przechodzeniu do elastycznego modelu miejsca pracy odgrywają zestawy słuchawkowe i rozwiązania do wideokonferencji.

Technologia w miejscu pracy
Na początku lockdownu firmy musiały działać w pośpiechu i szybko zakupiły często przypadkowe rozwiązania umożliwiające wprowadzenie home office, aby zapewnić dalszą nieprzerwaną pracę. W większości przypadków działały wtedy bez konkretnego planu. Teraz należy to nadrobić: przedsiębiorstwa muszą wypracować świadomą całościową koncepcję smart workingu. Biorąc pod uwagę aktualną sytuację, koronawirus będzie nam nadal towarzyszył, a w przyszłości powstanie znacznie więcej hybrydowych modeli pracy, dlatego firmy powinny inwestować w nowoczesny sprzęt w przemyślany sposób. W przypadku profesjonalnych rozmów telefonicznych z potencjalnymi lub obecnymi klientami potrzebna jest doskonała jakość dźwięku, żeby wywrzeć pozytywne wrażenie. Dobrze sprawdzą się tu np. zestawy słuchawkowe ułatwiające koncentrację i współpracę firmy Jabra z serii Evolve2. To profesjonalne zestawy słuchawkowe typu plug-and-play. Współpracują ze wszystkimi wiodącymi platformami komunikacyjnymi, umożliwiając łatwą współpracę z szerszym zespołem, bez względu na to, gdzie się znajduje, posiadają też certyfikację Microsoft Teams.
Najlepiej połączyć dźwięk z obrazem, ponieważ właśnie teraz, gdy spotkania osobiste zastępowane są wirtualnymi, jeszcze ważniejsze jest, aby były one jak najbardziej autentyczne. Język ciała i ton głosu są niezwykle ważne dla osiągnięcia porozumienia i nadają wypowiadanym słowom większą wagę. Również tu liczy się odpowiednia jakość. Transmisja obrazu o wysokiej rozdzielczości oraz sprzęt, który działa niezawodnie i bez usterek, to podstawy udanej telekonferencji. Jabra PanaCast to pierwsze na świecie inteligentne rozwiązanie wideokonferencyjne typu plug-and-play, działające w rozdzielczości 4 K z certyfikacją Microsoft Teams i Zoom oraz współpracujące ze wszystkimi wiodącymi rozwiązaniami wideo i audio przeznaczonymi do prowadzenia konferencji. PanaCast pozwala też na zachowanie odpowiedniego dystansu społecznego w czasie wideokonferencji w biurze, nawet w małej sali. Wszystko to za sprawą trzech 13-megapikselowych kamer, które zapewniają panoramiczny 180° obraz, i opatentowanej technologii łączenia obrazu w czasie rzeczywistym. Jabra PanaCast w połączeniu z zestawem głośnomówiącym Jabra Speak 750 tworzy doskonałe rozwiązanie do wideokonferencji dla nowoczesnych firm podążających za obecnym trendem hybrydowego modelu pracy.

  1. Badanie Smart Workplace Studie przeprowadzone przez IDG Research Services we współpracy z Jabra / GN Audio Germany GmbH, Monachium 2020.
  2. Gensler US Workplace Study
  3. Źródło: Boston Consulting Group

Najnowsze

LIDERZY FLOTY 2023

Franczyza

PORADNIK DLA MŚP

UBEZPIECZENIA GRUPOWE