Bardzo ważnym aspektem w prowadzeniu firmy jest odpowiedzialność – nie tylko w zakresie operacyjnym, lecz także społecznym. Naszym zdaniem odpowiedzialna firma to taka, która w swojej codziennej działalności przykłada wagę do wpływu, jaki ma na środowisko i społeczeństwo, a dodatkowo wspiera szczytne inicjatywy.
W Cirlce K codziennie dokładamy swoją cegiełkę do rozwoju lokalnych społeczności, projektów edukacyjnych i wielu innych przedsięwzięć. Uważnie przyglądamy się potrzebom społecznym i dostosowujemy działania firmy tak, aby odpowiedzieć na nie w tych obszarach, które wymagają największego wsparcia. W ostatnim roku kierunek naszych działań zdominowała pandemia COVID-19 i chęć odpowiedzi na wyzwania z nią związane.
Wsparcie otrzymali będący w trudnej sytuacji seniorzy – grupa szczególnie narażona na ciężki przebieg zakażenia wirusem COVID-19. We współpracy z Polskim Czerwonym Krzyżem przekazaliśmy im tysiące paczek z produktami spożywczymi, zwracając równocześnie uwagę opinii publicznej na osoby potrzebujące wsparcia w najbliższym otoczeniu. Łącznie akcja miała aż trzy odsłony, zaangażowani w nią byli pracownicy stacji, wolontariusze i koordynatorzy PCK, a także klienci, którzy mogli przekazać na ten cel punkty z programu lojalnościowego Circle K EXTRA.
Coraz więcej świadomych akcji
Zapoczątkowaliśmy także akcję oferowania na stacjach paliw darmowej kawy dla ratowników medycznych i przedstawicieli służb mundurowych, dając im chwilę wytchnienia w czasie zdominowanym przez walkę z pandemią. Akcja spotkała się z bardzo pozytywnym odzewem, a do inicjatywy dołączyły inne sieci stacji paliw w Polsce. Circle K w ramach tego działania przekazało ponad 2 miliony gorących napojów na całym świecie.
Klienci Circle K mogli także docenić wybraną osobę za pomoc i wsparcie okazane w tym trudnym czasie. W ramach akcji „Little Thank You” każdy mógł w ramach podziękowania za codzienne, drobne gesty przekazać swoim „bohaterom codzienności” kody na bezpłatne napoje i przekąski, których sieć ufundowała łącznie 100 tys.
W 2020 r. raz drugi wspomogliśmy najmłodszych w obszarze edukacji. We współpracy z Polskim Czerwonym Krzyżem, zorganizowaliśmy „Drogowe ABC”, program, dzięki któremu przez dwa lata blisko 50 tys. dzieci w przedszkolach w całej Polsce, łącząc naukę i zabawę, poznało zasady bezpiecznego uczestniczenia w ruchu drogowym, a także podstawy udzielania pierwszej pomocy. Ze względu na panującą pandemię, w drugiej edycji materiały zostały udostępnione online.
Wspierając fundacje
Z kolei w tym roku wsparliśmy Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy – zbierając datki do specjalnych puszek na stacjach, przekazując środki pieniężne na 29. Finał, a także dzięki zaangażowaniu samych pracowników, którzy wsparli akcję poprzez sportowe wyzwanie. Dzięki wspólnemu wysiłkowi naszych klientów, pracowników i samej firmy, przekazana przez nas kwota na 29. Finał pozwoli na zakup niezbędnego sprzętu na oddziały laryngologii, otolaryngologii i diagnostyki głowy.
Okres pandemii był ogromnym wyzwaniem także dla dzieci i młodzieży. W styczniu 2021 r. rozpoczęliśmy współpracę z Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę, największą w Polsce organizacją przeciwdziałającą przemocy i wykorzystywaniu seksualnemu dzieci, oferującą wsparcie psychologiczne. Przekazaliśmy część zysku ze sprzedaży kawy i gorących napojów na stacjach Circle K na wsparcie Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży pod numerem 116 111. Dzięki wspólnej akcji z Fundacją uruchomiliśmy dodatkowe stanowisko wsparcia psychologicznego, działające w godzinach wzmożonego zapotrzebowania dzieci i młodzieży na pomoc psychologa.
Niesienie pomocy i wspieranie szlachetnych inicjatyw daje nam wiele radości i napędza nas do dalszego działania, dlatego chcemy robić jeszcze więcej – w Circle K pomagamy na okrągło.
Rafał Droździak
szef marketingu i komunikacji, Circle K Polska