16.5 C
Warszawa
sobota, 25 września 2021

Koniecznie przeczytaj

Złota setka

Rynek gazu

Restrukturyzacja

Mały sklep wspiera małą przedsiębiorczość

Już 6 tys. osób, w 950 miejscowościach w całej Polsce, prowadzi swój biznes z Żabką. Firma w ostatnich latach przeprowadziła szereg zmian, m.in. zmodernizowała placówki, wprowadzając nową wizualizację sklepów, ich wyposażenie oraz oświetlenie. Sieć skoncentrowała się także na stworzeniu szeregu narzędzi technologicznych i rozwiązań, które mają podnosić jakość współpracy franczyzowej.

Sieć, wspólnie z franczyzobiorcami, wypracowuje wiele rozwiązań pozwalających jeszcze efektywniej prowadzić im własne biznesy. Dba jednocześnie o wysoki poziom kompetencji przedsiębiorców, kładąc szczególny nacisk na szkolenia i budowanie wiedzy.

– Cieszymy się, że już tylu franczyzobiorców prowadzi z nami sklepy Żabka w całym kraju. Ich wyjątkowość i różnorodność są siłą naszej sieci. Jesteśmy dzięki nim obecni w każdym niemal zakątku Polski, coraz częściej także w niewielkich miejscowościach, gdzie oferta Żabki do tej pory nie była łatwo dostępna dla mieszkańców. Nasza organizacja posiada niepowtarzalne zasoby, które pozwalają na stworzenie unikatowego programu wdrożeniowego do naszej sieci. Dzięki temu jest on efektywny i dopasowany do potrzeb naszych partnerów biznesowych. To daje szansę na start we własnym biznesie niemal każdemu, kto marzy o byciu przedsiębiorcą – podkreśla Adam Manikowski, dyrektor zarządzający w Żabka Polska.

Atrakcyjna oferta i wsparcie dla przedsiębiorców w Żabce nie kończą się na etapie dołączenia do sieci. Przekazywanie wiedzy i pozyskiwanie nowych umiejętności są istotnym elementem dalszego rozwoju franczyzobiorców w trakcie trwania całej współpracy – czytamy w komunikacie firmy. Niedawno sieć uruchomiła nową platformę szkoleniową, która pozwala jeszcze łatwiej i czytelniej zdobywać interesujące ich informacje nt. prowadzenia placówki, m.in. poprzez Bazę Wiedzy, cykle tematyczne czy możliwość zadawania bezpośrednich pytań szkoleniowcom. Z narzędzia mogą korzystać także pracownicy zatrudnieni w sklepach.

– Jako franczyzobiorcy otrzymujemy bardzo duże wsparcie od sieci, które pomogło nam przetrwać nawet w najtrudniejszych momentach pandemii. Dzięki Żabce mogę prowadzić własny sklep, nie mając dużego wkładu własnego na starcie. Korzystam też m.in. z ogromnego zaplecza marketingowego, na które nie byłabym w stanie samodzielnie sobie pozwolić. Sieć kładzie też mocny nacisk na szkolenia i muszę przyznać, że dzięki temu my – franczyzobiorcy – jesteśmy bardzo świadomymi przedsiębiorcami – podkreśla Wioletta Michta, franczyzobiorczyni Żabki z Kielc.

Nowi przedsiębiorcy przystępujący do sieci otrzymują w pełni wyposażony i umeblowany sklep w lokalizacji, która oceniana jest pod kątem m.in. potencjalnej liczby klientów, zyskują także know-how oraz markę. Sieć cały czas rozwija swoją ofertę franczyzową. Ostatnio zdecydowała się na waloryzację kwoty gwarantowanego przychodu, a także dodała do oferty dodatkowe wsparcie finansowe, co ma być atrakcyjnym impulsem do budowania własnego biznesu. Dzięki temu od 1 lipca br. wszyscy nowi franczyzobiorcy Żabki zyskują 17 tys. zł przychodu gwarantowanego miesięcznie przez pierwsze dwanaście miesięcy oraz możliwość uzyskania do 12 tys. zł dodatkowego wsparcia finansowego na rozwój biznesu. To wszystko przy wkładzie własnym wynoszącym zaledwie 5 tys. zł, które wydatkowane są na zakup produktów regionalnych czy kasy fiskalnej.

Wszyscy franczyzobiorcy Żabki mogą ponadto liczyć na wsparcie ze strony specjalnej jednostki – Centrum Wsparcia Franczyzobiorców oraz partnerów ds. sprzedaży, z którymi pozostają w stałym kontakcie przez cały okres współpracy, a także na szereg nowoczesnych narzędzi jak aplikacja Cyberstore, ułatwiająca im zarządzanie sklepem z poziomu smartfona. Sieć zapewnia swoim przedsiębiorcom także dodatkową pomoc w trudnych momentach. – Od początku pandemii solidarnie wspiera franczyzobiorców m.in. bezpłatnie przekazując do sklepów środki ochrony osobistej i do dezynfekcji. Dodatkowo od jakiegoś czasu w sieci funkcjonują też nowe usługi, jak „Żabka do domu” czy „Zamów i odbierz”, odpowiadające bieżącym potrzebom konsumentów. Żabka ściśle współpracuje również z Radą Franczyzobiorców, która reprezentuje głos wszystkich działających w sieci przedsiębiorców. Organ aktywnie uczestniczy w tworzeniu i opiniowaniu nowych projektów w sieci – czytamy w komunikacie.

Jednocześnie sieć stawia na nowoczesne rozwiązania, troszcząc się o środowisko naturalne. W 2020 r. została uruchomiona pierwsza Żabka zasilana w pełni odnawialną energią. W pobliżu wielu placówek powstały też stacje naprawy rowerów, poprzez które zachęca się klientów do aktywnego trybu życia. We wszystkich punktach sieci zostały całkowicie wyeliminowane torebki foliowe, opakowania marek własnych wytwarzane są z plastiku pochodzącego z recyklingu, a kubki stosowane w Żabka Café są wykonane z surowców w pełni biodegradowalnych. AR

Autor

Najnowsze