7.9 C
Warszawa
poniedziałek, 18 października 2021

Koniecznie przeczytaj

Znamy zwycięzcę XIV Rankingu Spółdzielni Mleczarskich

Grupa Mlekovita zwyciężyła w XIV Rankingu Spółdzielni Mleczarskich, zorganizowanym przez Polską Izbę Mleka. Ranking wyróżnia podmioty, które mogą się pochwalić szczególnymi osiągnięciami m.in. w dziedzinie innowacji i zrównoważonego rozwoju. Zwycięzców ogłoszono na uroczystej Gali, podczas 18. Forum Spółdzielczości Mleczarskiej.

– Jestem dumny, że firma Mlekovita po raz kolejny wypracowała sukces, który potwierdza dzisiejsze zwycięstwo w XIV Rankingu Spółdzielni Mleczarskich. Dziękuję rolnikom, wybitnym hodowcom – dostawcom mleka, pracownikom, służbom weterynaryjnym, administracji rządowej, samorządom, mediom oraz przede wszystkim konsumentom. Trzeba wiedzieć, że branża mleczarska jest bardzo trudna i wymagająca, mamy trudny rok. Cieszę się, że Mlekovita rośnie w siłę, jest motorem napędowym i wzorem dla rynku. Dbamy nie tylko o ekonomikę, ale przede wszystkim o zdrowie społeczeństwa w kraju i za granicą. Wygrywamy nie tylko ceną, ale jakością i smakiem – mówił prezes zarządu Grupy Mlekovita Dariusz Sapiński podczas Gali. – Pomimo że jesteśmy liderem w mleczarstwie, musimy walczyć o swoje miejsce na rynku z potentatami z całego świata, z wielkimi międzynarodowymi korporacjami i przebijamy się coraz mocniej, tworząc nowe zakłady, nowe produkty. Rozwijamy się bardzo szybko i notujemy systematyczny wzrost obrotów.

W 2020 r., którego dotyczy ranking, Grupa Mlekovita osiągnęła rekord – ponad 5,6 mld zł przychodu. Wartość eksportu wyniosła zaś 1,6 mld zł. Ponad 1000 wytwarzanych przez Mlekovitę produktów dostarczane jest nie tylko do sklepów w całej Polsce, ale także do 167 krajów na świecie.

Firma zainwestowała w 2020 r. ponad 100 mln zł w rozwój bazy technicznej i technologicznej: w zakładzie w Pilicy uruchomiła pierwszą w Polsce linię technologiczną do produkcji batoników twarogowych marki MiaMu, a w oddziale w Świeciu – linię do produkcji mleka zagęszczonego w tubkach pod marką Wypasione i masy krówkowej pod marką Kajmak Kuchmistrza. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom konsumentów i realizując strategię społecznej odpowiedzialności, w ubiegłym roku Mlekovita uruchomiła również nowe kanały sprzedaży – 2 sklepy internetowe, dzięki którym można szybko i łatwo zamówić produkty z dostawą w każdy zakątek Polski: mlekovitka.pl z szerokim asortymentem produktowym oraz sba.com.pl z ofertą produktów wysokobiałkowych, skierowanych przede wszystkim do osób aktywnych fizycznie.

Autor

Najnowsze