7.5 C
Warszawa
poniedziałek, 18 października 2021

Koniecznie przeczytaj

Sieć ubezpiecza swoich franczyzobiorców

Żabka jako pierwsza wśród sieci franczyzowych w Polsce zaproponowała swoim franczyzobiorcom zbiorowe ubezpieczenie zwiększające bezpieczeństwo finansowe. Celem wdrożenia polisy jest zminimalizowanie ryzyka związanego z niepowodzeniem biznesowym w ramach własnej działalności. „Polisa na biznes”, bo tak nazywa się nowy produkt, ma na celu kompensować znaczącą część ewentualnego zadłużenia w momencie zakończenia działalności gospodarczej. Polisa została przygotowana wspólnie z TUW PZUW, a jej finalny kształt jest wynikiem konsultacji z franczyzobiorcami.

– Bezpieczeństwo finansowe stało się jednym z kluczowych elementów funkcjonowania małej przedsiębiorczości. To także jeden z najistotniejszych czynników branych pod uwagę w podejmowaniu decyzji o uruchomieniu własnego biznesu. Dlatego wspólnie z TUW PZUW, wchodzącym w skład Grupy PZU, która jest największym ubezpieczycielem w Polsce, przygotowaliśmy unikatowy na rynku produkt ubezpieczeniowy „Polisa na biznes”, zapewniający ochronę finansową w przypadku wystąpienia ujemnego salda w momencie zakończenia działalności. Ubezpieczenie jest dostępne dla wszystkich franczyzobiorców Żabki, a dzięki skali naszego działania, koszt ubezpieczenia jest bardzo atrakcyjny – mówi Adam Manikowski, dyrektor zarządzający w firmie Żabka Polska.

– Odpowiadamy na potrzeby rynkowe i wspomagamy drobnych przedsiębiorców, którzy tworzą sieci franczyzowe. Ich bezpieczeństwo finansowe nabiera jeszcze większej wagi po trudnym okresie pandemii. Dlatego proponujemy polisę, która chroni przed biznesowym ryzykiem, np. niewypłacalności, jeśli sytuacja zmusi przedsiębiorców do zaprzestania działalności gospodarczej – mówi prezes TUW PZUW, Rafał Kiliński.

W procesie tworzenia „Polisy na biznes” aktywny udział brali franczyzobiorcy sieci, zarówno członkowie Rady Franczyzobiorców, jak i szersza, reprezentatywna dla różnorodności sklepów w sieci, grupa przedsiębiorców działających pod szyldem Żabki. Dzięki tym konsultacjom franczyzobiorcy mieli istotny wpływ na finalny kształt polisy wypracowany z TUW PZUW. Decyzja Żabki o pokryciu części kosztów składek przez spółkę dodatkowo obniżyła koszty po stronie franczyzobiorcy. W efekcie nie przekroczą one kilkudziesięciu złotych miesięcznie.

Polisa dostępna będzie dla wszystkich franczyzobiorców bez względu na ich staż i sytuację finansową. Wysokość składek oraz wartość samego ubezpieczenia jest uzależniona od liczby prowadzonych przez danego przedsiębiorcę sklepów. Produkt jest unikatowy w skali polskiego rynku, a dodatkową wartość stanowi niska składka wynikająca ze skali sieci Żabka i jej gwarancji dla ubezpieczyciela. Zasady funkcjonowania polisy zostały przedstawione franczyzobiorcom sklepów Żabka w trakcie spotkań z przedstawicielami sieci i rozpoczęły proces wdrażania tego rozwiązania, który potrwa kilka tygodni.

Z Żabką współpracuje już ponad 6000 franczyzobiorców, którzy prowadzą ponad 7500 sklepów w 950 miejscowościach w Polsce.            KB

Autor

Poprzedni artykułCo słychać w sztuce prezentacji
Następny artykułNa ratunek Robertowi

Najnowsze