W 2022 roku Grupa Ferrero obchodzi 30-lecie swojej działalności w Polsce oraz 15-lecie realizowania programu z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu – KINDER Joy of moving. Celem tej inicjatywny jest promocja aktywnego stylu życia wśród młodego pokolenia i ich rodzin oraz pokazanie, że sport jest fantastyczną platformą do rozwoju! Obecnie w ramach programu w naszym kraju realizowanych jest aż siedem ogólnopolskich projektów sportowo-edukacyjnych, których odbiorcami są rodziny, kluby sportowe oraz ośrodki edukacyjne.
Dla Grupy Ferrero termin „społeczna odpowiedzialność biznesu” od zawsze oznacza troskę o ludzi i otoczenie, w szczególności o obecnych i byłych pracowników firmy, o konsumentów, o rodziny i lokalne społeczności, wszędzie tam, gdzie prowadzi swoją działalność. Te zasady są niezmienne od momentu założenia firmy przez Pietro Ferrero w małym włoskim miasteczku – Albie, aż do dziś, kiedy Grupa Ferrero obecna jest w ponad 50 krajach na całym świecie, a produkty z jej portfolio znane są konsumentom na ponad 170 rynkach!
Jedną z międzynarodowych inicjatyw CSR-owych Grupy Ferrero jest program KINDER Joy of moving. Inicjatywna odpowiada na trzy cele Agendy na rzecz zrównoważonego rozwoju do 2030, stworzonej przez ONZ: dobre zdrowie i jakość życia, dobra jakość edukacji i partnerstwo na rzecz celów. Firma w swoim Raporcie zrównoważonego rozwoju za rok 2021 przedstawia następujące globalne dane dot. programu KINDER Joy of moving: obecność w 28 krajach, 2.6 miliona aktywnych uczestników, 121 partnerskich organizacji oraz związków sportowych. Przy czym polska część programu to odpowiednio blisko 365 tysięcy uczestników oraz współpraca z pięcioma partnerami – Polskim Komitetem Olimpijskim, Polski Związkiem Piłki Siatkowej, Polskim Związkiem Żeglarskim, Polskim Związkiem Tenisowym oraz Fundacją Moniki Pyrek.
Obecnie w naszym kraju Ferrero we współpracy z wyżej wymienionymi organizacjami, realizuje aż siedem całorocznych projektów edukacyjno-sportowych KINDER Joy of moving, dostęp do których jest całkowicie bezpłatny dla każdego – całych rodzin, klubów sportowych i ośrodków edukacyjnych.
W partnerstwie z Polskim Związkiem Piłki Siatkowej realizowany jest projekt Ogólnopolskich Mistrzostw w Minisiatkówce o Puchar KINDER Joy of moving. Jest to największe cykliczne siatkarskie wydarzenie dla dzieci i młodzieży w Europie oraz równocześnie serce programu Ferrero w Polsce. Tylko w tym roku w projekcie aktywny udział wzięło aż 45 tysięcy młodych adeptek i adeptów siatkówki z całego kraju. Co warto podkreślić – w samym wielkim finale Mistrzostw, który odbył się na hali widowiskowo-sportowej Arena Gliwice na Śląsku, ustawionych zostało aż 25 boisk do minisiatkówki, na których 192 drużyny w czasie 3 dni rozegrały ponad 1000 spotkań. Nagrodą dla zwycięskich drużyn był wyjątkowy wyjazd na mecze półfinałowe oraz finałowe Mistrzostw Świata w siatkówce mężczyzn w Katowicach, zorganizowany przez PZPS oraz Ferrero.
Kolejnymi projektami, które warto zaprezentować, ze względu na ich innowacyjność są dwa realizowane przez Ferrero z Fundacją Moniki Pyrek – KINDER Joy of moving Alternatywne lekcje WF oraz e-platforma. Alternatywne lekcje WF to seria wydarzeń w formule road tour’u, w czasie których Monika Pyrek, była lekkoatletka, tyczkarka, olimpijka oraz ambasadorka programu KINDER Joy of moving w Polsce wraz z zespołem swojej Fundacji zachęca do aktywnego stylu życia, ale i udowadnia, że zajęcia wychowania fizycznego mogą być fantastyczną przygodą w nowym wymiarze! W jaki sposób? Projekt to połączenie sportu i nowych technologii, a uczestnicy zajęć mogą sprawdzić swoje umiejętności w 11 różnych strefach – zaczynając od piłki ręcznej, wioślarstwa, wspinaczki, aż po bieg sprinterski czy też narciarstwo. Warto podkreślić, iż każda ze stref prezentuje inną formę aktywności, ale i w różny sposób wykorzystuje nowinki technologiczne, dzięki czemu sportowa zabawa bardziej angażuje i ciekawi najmłodszych! Uzupełnieniem KINDER Joy of moving Alternatywnych lekcji WF jest drugi projekt – E-PLATFORMA. Jest to całkowicie bezpłatna i dostępna dla każdego baza wiedzy. Znajdziemy na niej blisko 200 różnych materiałów – od wideo-instruktaży, treningów online, przez quizy wiedzy, gry i zabawy dla całej rodziny czy też podcasty z Mistrzami Sportu.
Wraz z naszymi partnerami działamy na rzecz upowszechniania sportu w formule radosnej zabawy, która może przerodzić się w przygodę na całe życie. Wierzymy, że umożliwiając najmłodszym powszechny i całkowicie bezpłatny dostęp do kultury ruchu, odkrywają oni prawdziwą radość z bycia aktywnymi, a sport stanie się częścią ich życia, również tego dorosłego! – mówi Magdalena Szozda, Brands Partnership & KINDER Joy of moving Manager w Ferrero Polska Commercial.