8.9 C
Warszawa
piątek, 29 marca 2024

Koniecznie przeczytaj

Jak motywować prawdziwych liderów

W czasie pandemii Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze” udowodniło, że jest odpowiedzialnym pracodawcą, dla którego pracownik to nie tylko cyfra w Excelu. Work-life balance, nowoczesne podejście do benefitów i nastawienie na słuchanie głosu pracowników – tak dziś PPL wyróżnia się na rynku pracodawców.

Największy polski port lotniczy, którym zarządza PPL – Lotnisko Chopina w Warszawie nie zwolnił żadnego pracownika w wyniku kryzysu pandemicznego, a nawet aktywnie rekrutował i szkolił swój personel z myślą o dalszym rozwoju spółki po zakończeniu pandemii. Dzięki temu w 2022 roku na Lotnisku Chopina udało się uniknąć problemów, z którymi zmagały się porty w Europie Zachodniej, takie jak opóźnienia i zaginione bagaże, a które były wynikiem braku personelu lub braku doświadczenia świeżo zatrudnionych pracowników w tych portach. Jednak mimo braku zwolnień nie można zapomnieć, że praca w izolacji czy poczucie zagrożenia odbijały się na wellbeingu pracowników.

Cykl warsztatów „Wsparcie w pandemii” – szkolenia z zarządzania sobą podczas pracy zdalnej

– Emocje, jakie towarzyszą zmianom i zjawisku izolacji, nie sprzyjają motywacji do pracy. Nikt wcześniej nie nauczył nas przecież, jak organizować czas spędzany w domu, by jednocześnie dobrze wykonywać swoją pracę zawodową. Zorganizowaliśmy więc w PPL cykl warsztatów „Wsparcie w pandemii”, podczas których krok po kroku szkoliliśmy z zarządzania sobą podczas pracy zdalnej. Szkolenia spotkały się z ciepłym przyjęciem przez naszych pracowników, a niezwykle istotnym elementem, jeżeli chodzi o motywację pracowników PPL było wsparcie kadry zarządzającej. Zaangażowani liderzy wpływają w sposób oczywisty na zaangażowanie i motywację pracowników – mówi Magdalena Zalewska, dyrektor odpowiedzialna za politykę personalną w Grupie PPL.

PP „Porty Lotnicze” z tytułem „Pracodawcy Godnego Zaufania”

Dzięki tym działaniom Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze” uhonorowane zostało tytułem „Pracodawcy Godnego Zaufania” w kategorii motywacja za wspólny dialog z pracownikiem. Eksperci kapituły docenili inicjatywy realizowane przez przedsiębiorstwo.

PPL ceni zdanie pracowników. Co kwartał organizuje sesje Q&A, podczas których prezes odpowiada na pytania pracowników. W momencie kryzysu, o to jak poprawić kondycję finansową firmy, PPL zapytał właśnie pracowników. Liderzy PPL są szkoleni na osoby sprawiedliwe, wrażliwe społecznie, uczciwe, transparentne, które cenią współpracę i działanie zespołowe – uzasadniała swoją decyzję Kapituła Konkursowa.

Porty z rozbudowanym systemem motywacyjnym dla pracowników

W 2022 roku Lotnisko Chopina wyprzedziło wcześniejsze prognozy i obsłużyło prawie 14,5 miliony pasażerów, co pokazuje jak polskie lotnictwo szybko odbudowuje ruch po pandemii koronawirusa. Dzięki ciężkiej pracy Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze” może pochwalić się dziś rozbudowanym systemem motywacyjnym i rozwojowym dla swoich pracowników. Pracownicy zatrudniani przez PPL zarówno na Lotnisku Chopina jak i np. na Lotnisku Warszawa – Radom mogą liczyć na umowę o pracę, szkolenia i programy rozwojowe, prywatną opiekę medyczna, a także na benefity socjalne i kulturalne. Dodatkowo pracując w Portach Lotniczych można liczyć na dofinansowanie do żłobków i przedszkoli dla dzieci pracowników. Dla wszystkich nowozatrudnionych czekają też zniżki na ubezpieczenia grupowe oraz na produkty i usługi dostępne w strefie handlowej lotnisk zarządzanych przez PPL.

Na pracowników czeka też szereg programów rozwojowych i szkoleń, dzięki którym mogą rozwijać kompetencje w lotnictwie oraz w zdolnościach liderskich. Sztandarowy projekt – „Akademia liderów”, którego głównym celem jest rozwój kompetencji liderskich Kadry Managerskiej Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze”, realizowany jest dziś dla 110 managerów zatrudnionych w organizacji. W odpowiedzi na proces transformacji cyfrowej w biznesie PPL we współpracy z Polsko-Japońską Akademią Technik Komputerowych jedyne w Polsce studia MBA IT w Lotnictwie, których celem jest wykształcenie kadry zarządzającej, która nie tylko świetnie zna branżę lotniczą, ale też świadomie korzysta z nowoczesnych metod zarządzania w czasach ciągłej zmiany.

– Stworzyliśmy ten projekt w oparciu o wewnętrzne zasoby zgodnie z wizją organizacji uczącej się. Zgodnie z nim sprawiliśmy, że nasza kadra menedżerska jasno komunikuje wizję PPL, angażuje ludzi wokół wyznaczonego celu, jest wiarygodna, konsekwentna i odważna w działaniach. Zgodnie doszliśmy do wniosku, że dobry menedżer nie działa bezpardonowo, nie rozwiązuje problemów autorytarnie i nie dąży bezwzględnie do celu – mówi Magdalena Zalewska, które jest inicjatorka projektu „Akademia liderów”.

Podczas pierwszej edycji projektu zrealizowano 47 spotkań szkoleniowych, w tym 22 dni szkoleniowych skierowanych do dyrektorów oraz 25 sesji warsztatowych wdrażających narzędzia wypracowane podczas „Akademii liderów”. Projekt objął 12 modułów tematycznych, które obejmowały 42 obszary doskonalących kompetencje zarządcze dyrektorów PPL. Całość została przygotowana i zrealizowana w większości własnymi wewnętrznymi siłami.

Źródło: Pracodawcagodnyzaufania.pl

Najnowsze