Rynek e-commerce bardzo szybko stał się zaawansowaną technologicznie branżą. Proste systemy sprzedażowe do obsługi sklepów internetowych nie mają dziś szans z uzbrojonymi w analitykę systemami i stojącymi za nimi działami IT gigantów branży. A ponieważ to oni dyktują warunki, pozostali muszą się dostosować.
Średni i duzi sprzedawcy muszą poszukiwać więc rozwiązań, które nie będą tak indywidualne, a jednocześnie elastyczne i wydajne. Wielu z nich wybiera platformy sprzedażowe typu SaaS (Software-as-a-Service). Dlaczego gotowe oprogramowanie? Ponieważ zwalnia ich to z zatrudnienia działu programistów oraz projektowania procesów sprzedażowych. 99 proc. narzędzi koniecznych do prowadzenia biznesu znajduje się już na platformie. Dodatkowo ten model biznesowy cechują jasne cenniki, niski próg wejścia i szybki start. Dzięki częstym aktualizacjom i profesjonalnym usługom, platformy SaaS błyskawicznie dostosowują się do rzeczywistości rynkowej.
SaaS to model biznesowy, który polega na dostarczaniu oprogramowania na zasadzie subskrypcji. Usługi i produkty oferowane w ramach stałych abonamentów zyskują na znaczeniu i dominują w biznesie. Coraz więcej sklepów internetowych za granicą, ale i w Polsce dostrzega zalety tego rozwiązania.
Z raportu State of SaaSOps 2023 wynika, że firmy korzystają średnio ze 130 narzędzi SaaS – o 18 proc. więcej niż w 2021. Według autorów raportu SaaS będzie wkrótce wiodącym sposobem korzystania z oprogramowania przez większość organizacji. ー Wykorzystanie SaaS w e-commerce wzrosło w odpowiedzi na szybko zmieniające się wymagania rynkowe ー potwierdza Łukasz Plutecki, CEO AtomStore, jednej z wiodących platform SaaS dla sklepów internetowych. ー Trend rozwoju tych usług – na rynku amerykańskim rynku, jak i europejskim – nie wykazuje oznak spowolnienia. Nie jest to zaskakujące, ponieważ przedsiębiorca, wybierając SaaS dostaje wszystko w jednym miejscu z gwarancją ciągłości usług i na profesjonalnym poziomie ー komentuje Plutecki z AtomStore.
Optymalizacja kosztowa przy wyborze SaaS-u w e-handlu wynika z wielu powodów. Po pierwsze, przedsiębiorca nie musi zatrudniać programistów, którzy będą sklep utrzymywać i rozwijać. Ma dostęp nie tylko do zaawansowanych narzędzi klasy enterprise, jak omnichannel, automatyzacji czy analityki, w tym również marketingowej, ale przede wszystkim do stałego wsparcia klienta. Rozwiązania abonamentowe to również gwarancja spełniania wymogów prawnych. ー Przykład to ostania zmiana w prezentacji cen, czyli wdrożenie Dyrektywy Omnibus. Platforma SaaS zapewnia dostosowanie się do przepisów bez poświęcania czasu na analizę rozporządzenia, interpretację, zaplanowanie zmian w kodzie, oprogramowanie i przetestowanie nowej funkcji ー zauważa CEO AtomStore.
Platformy sprzedażowe SaaS jak AtomStore to również gotowe integracje z popularnymi, ale i nowymi podmiotami na rynku e-commerce, jak kurierzy, marketplaces czy bramki płatności. Model SaaS pozwala w kilku prostych krokach połączyć się z wybranym dostawcą usług i poszerzyć możliwości sklepu online. Dzięki temu sprzedawcy mogą szybciej dostosować się do zmieniających się wymagań swoich klientów. Jednocześnie korzystać ze stabilnego systemu sprzedażowego, który optymalizuje i automatyzuje procesy w e-sklepie. W czasach szybkich zmian posiadanie stabilnej, elastycznej i skalowalnej technologii jest podstawą.