3.9 C
Warszawa
niedziela, 22 grudnia 2024

Ponad 600 osób znajdzie zatrudnienie w nowym centrum logistycznym pod Warszawą

Żabka Polska przygotowuje się do otwarcia nowego centrum logistycznego w Małopolu k. Radzymina pod Warszawą. Będzie to jedno z największych i najbardziej innowacyjnych centrów logistycznych w Europie.

Uruchomienie nowego obiektu o powierzchni ok. 60 000 m2 planowane jest w drugim kwartale 2023 r. Dzięki tej inwestycji pracę w regionie znajdzie ponad 600 osób – zatrudnionych bezpośrednio przez Żabkę lub we współpracujących z nią firmach. Zrekrutowano już blisko 200 osób, które obecnie uczestniczą w uruchamianiu obszarów magazynowych. Właśnie ruszył kolejny etap rekrutacji pracowników.

– Niezmiennie powtarzamy, że nowoczesna i zautomatyzowana logistyka to gwarancja najwyższej jakości, a także szybkiej i efektywnej obsługi dostaw dla franczyzobiorców prowadzących sklepy Żabka. W myśl tej zasady tworzyliśmy rozwiązania w naszym nowym centrum logistycznym w Małopolu k. Radzymina pod Warszawą. Oczywiście, aby centrum mogło dobrze działać, potrzebna jest przede wszystkim wykwalifikowana i zgrana kadra pracowników. Zapraszamy wszystkich chętnych do dołączenia do zespołu naszego nowego centrum. Gwarantujemy stabilne i konkurencyjne warunki pracy, dobrą atmosferę, możliwość rozwoju i uczestniczenia w budowaniu widocznego sukcesu rynkowego Żabki. Jestem przekonana, że praca w tak nowoczesnym obiekcie, dla tak innowacyjnej firmy, to szansa na to, by w pełni pokazać swoje umiejętności, kompetencje i potencjał – mówi Katarzyna Słabowska, dyrektor departamentu logistyki w Żabka Polska.

Ponad 400 pracowników poszukiwanych

Łącznie w nowym centrum pracę znajdzie ponad 600 osób, w tym ponad 200 zatrudnionych bezpośrednio przez Żabkę oraz 400 we współpracujących z siecią firmach. Dotychczas zrekrutowano już ok. 140 pracowników i 50 współpracowników, którzy uczestniczą w uruchamianiu obszarów magazynowych. Obecnie poszukiwani są głównie automatycy, operatorzy utrzymania ruchu, mechanicy, magazynierzy oraz operatorzy wózków widłowych, a także pracownicy kadry kierowniczej – koordynatorzy zmian i kierownik obszaru realizacji wysyłki.

Zatrudnieni w firmie pracownicy mogą liczyć na korzystne warunki zatrudnienia, w tym umowę o pracę bez okresu próbnego, konkurencyjne wynagrodzenie, atrakcyjny system premiowy oraz dodatek transportowy na dojazd do pracy. Mogą również korzystać z szerokiego wachlarza szkoleń podnoszących kompetencje oraz dodatkowych benefitów w postaci prywatnej opieki medycznej, kart sportowych, ubezpieczenia na życie czy świątecznych upominków. W centrum logistycznym do dyspozycji pracowników, współpracowników oraz dostawców uruchomiona zostanie także kantyna, gdzie każdy będzie mógł zjeść ciepły posiłek.

Innowacyjna i efektywna logistyka

Centrum logistyczne w Małopolu k. Radzymina o łącznej powierzchni ok. 60 000 m2 jest projektem BTS, czyli przygotowywanym zgodnie z indywidualnymi potrzebami sieci Żabka i optymalizującym wszystkie jej operacje logistyczne. Oprócz części tzw. „suchej”, zaplanowano także automatyczny magazyn wysokiego składowania tzw. High-Bay o wysokości blisko 40 metrów, komory chłodni i mroźni w pięciu różnych strefach temperaturowych oraz część biurową. Magazyn jest wyposażony w innowacyjne rozwiązania automatyczne, które nie tylko przyspieszą obsługę logistyczną sklepów i podniosą jakość obsługi dla franczyzobiorców, ale także będą minimalizować oddziaływanie na środowisko naturalne. Obiekt będzie w 100 proc. zasilany energią elektryczną pochodzącą z odnawialnych źródeł. Nowe centrum będzie zaopatrywać 3500 sklepów. W projekcie uwzględniono również możliwość rozbudowy magazynu i automatyki, co pozwoli na zwiększenie obsługi do 5000 placówek. Do 70 proc. wysyłek będzie skompletowanych i spaletyzowanych przy wykorzystaniu automatyki magazynowej.

Żabka jest największą siecią handlową w Polsce pod względem liczby sklepów – liczy ponad 9100 placówek. Logistyka Żabki to rozproszona sieć dystrybucji, składająca się z 8 centrów logistycznych oraz 19 terminali przeładunkowych. Dostawy do placówek sieci realizowane są w całej Polsce sześć dni w tygodniu. Ponad 80 proc. sklepów obsługiwanych jest logistycznie co drugi dzień. KR

FMC27news