16.4 C
Warszawa
wtorek, 27 lutego 2024

Rok pełen wyzwań

Koniecznie przeczytaj

Z Iwoną Kossmann, prezesem zarządu Deni Cler Group, rozmawia Katarzyna Mazur. 

Czy widzi Pani wśród swoich klientek trend w modzie „biurowej” do odchodzenia od uniformizacji? 

Ewidentnie w trakcje pandemii w latach 2020-2021 nastąpił całkowity odwrót od noszenia rzeczy formalnych. Garnitury poszły w zapomnienie, królowały dresy. Jednakże w 2022 r. sukienki i garnitury wróciły do łask, tym razem w inny sposób. Króluje eklektyzm, mieszanie stylów, garnitury ze sneakersami, a sukienki ze swetrami. Więcej nonszalancji i kompilacji stylów.

Jak różnorodność panująca w modzie biznesowej i modzie generalnie wpływa na planowanie kolekcji w zarządzanej przez Panią marce? 

Różnorodność nas inspiruje do tworzenia ciekawszych i bogatszych w formę kolekcji. Tegoroczna Moda łączy dwa nurty: pragnienie poczucia bezpieczeństwa i potrzebę ubioru na specjalne okazje, które wreszcie pojawiły się w zeszłym roku jak pójście do biura czy wieczorne wyjścia. Wciąż ważny jest nurt „mody domowej” i zoom-look, bo często pracujemy hybrydowo. Konsumenci szukają rzeczy uniwersalnych, wygodnych i na specjalne okazje.

„Pragniemy podkreślać siłę kobiecości” – to zdanie, które przykuło moją uwagę w opisie Państwa marki. Czym jest dla Pani kobieca siła?

To umiejętność osiągania celów, które sobie stawiamy i zdobywania rzeczy, które są ważne w sposób etyczny i w zgodzie ze sobą. To również umiejętność przetrwania. Siła kobiet polega na współdziałaniu i wspieraniu innych kobiet.

Skąd czerpiecie Państwo inspirację do swoich projektów? 

Z wielu dziedzin życia, architektury, sztuki, filmu i również natury.

Jak Pani osobiste doświadczenia, wiedza i umiejętności wpływają na dzisiejszy kształt Deni Cler?

Całe moje 30-letnie doświadczenie zawodowe w ogromny sposób wpływa na obecny kształt firmy i marki Deni Cler. Zacznę od wizji, strategii rozwoju i zespołu, który jest dla mnie najważniejszy. Zespół budowałam w sposób komplementarny, czyli tak, by nie dublować kompetencji. Firma jest jak puzzle, które muszą złożyć się w jeden obraz. Szukam ludzi, którzy mają pozytywną energię. Dodatkowo aktywnie zarządzam tworzeniem wszystkich kolekcji. Przekazuję brief projektantom, akceptuję koncepcję kolekcji. Odbieram i akceptuję każdy projekt i przeszycie nowego ubrania. Pracuję nad wizerunkiem marki, tworząc wraz z fotografami kampanie reklamowe i plany mediowe. Akceptuję wszystkie plany rozwoju spółki, w tym dystrybucji.

Jaki będzie rok 2023 w branży odzieżowej?

Dla branży modowej 2023 r. będzie rokiem pełnym wyzwań.Popyt na dobra odzieżowe będzie rósł, lecz wolniej niż inflacja. Oznacza to konieczność podwyżek. Widzimy różnicę we wzrostach między segmentami, większe wzrosty w segmencie premium, niż w segmencie ekonomicznym. Konsumenci stawiają na jakość i dobre tkaniny. Slow fashion, które reprezentuje marka Deni Cler, jest w modzie.

Najnowsze