2 C
Warszawa
piątek, 27 grudnia 2024

Blik-ulubiona metoda płatności Polaków

BLIK już na stałe wpisał się w świadomość Polaków, którzy coraz chętniej nim płacą. Systematycznie przybywa aktywnych użytkowników i pod koniec trzeciego kwartału 2023 r. było ich 14,8 mln. Marka jest powszechnie rozpoznawalna, wyniki badania KANTAR pokazują, że 95 proc. Polaków ją zna, a prawie połowa z nich deklaruje, że podczas płatności wybiera ją najczęściej.

BLIK zadebiutował na rynku 9 lat temu i od tego czasu wykonano za jego pomocą 4,1 mld operacji. Tylko w 2023 r., w okresie od stycznia do sierpnia, zrealizowano imponujący miliard transakcji. Polacy najchętniej płacą nim w kanale e-commerce, w trzecim kwartale ub.r. było to aż 227,9 mln operacji. Nic dziwnego, że 78 proc. z nich uważa, że BLIK to marka bardziej niż inne kojarzona z płatnościami online.

BLIK liderem branży płatniczej 

Zgodnie z badaniem przeprowadzonym przez KANTAR, BLIK może się pochwalić siłą marki (indeks Brand POWER) na poziomie 42,5 proc., mocno wyprzedzając konkurencję. Niezmiennie utrzymuje on dwukrotną przewagę w stosunku do światowych firm, takich jak VISA (24,7 proc.) czy Mastercard (17 proc.). Co więcej, dzięki innowacyjności i wszechstronności cieszy się dużym zaufaniem użytkowników, co przekuwa się na jego wysoki wskaźnik polecania (NPS), który w trzecim kwartale tego roku wyniósł aż 62 punkty. BLIKOWI zależy zarówno na utrzymaniu czołowej pozycji w Polsce, jak i ekspansji w Europie. Jednym z kluczowych kroków w tym kierunku były akwizycja słowackiego fintechu VIAMO oraz powołanie spółki BLIK Romania S.A.

Wszechstronna marka

BLIK to system dostępny dla wszystkich, ułatwiający codzienne płatności Polaków. Zapewnia liczne funkcjonalności dostępne zarówno online i stacjonarnie, które odpowiadają na potrzeby użytkowników, dlatego cieszy się stale rosnącą popularnością. BLIK jest marką inkluzywną, dlatego oferuje nie tylko usługi dostępne dla wszystkich, ale także dostosowuje komunikację marketingową do osób z niepełnosprawnościami.

Materiał partnera

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

FMC27news