Marsh EBSC to wielojęzyczny (zespół mówi 29 różnymi językami) i międzynarodowy zespół, który liczy ponad 450 osób. Jakich kompetencji potrzeba, by zarządzać tak różnorodną grupą w sposób satysfakcjonujący dla każdego?
Jesteśmy dumni z tego, że Marsh EBSC to prawdziwie wielokulturowe i wielonarodowe miejsce. To dzięki zaangażowaniu każdego z pracowników odnosimy sukcesy i tworzymy nasze miejsce pracy.
Menedżerowie potrzebują wysoko rozwiniętych umiejętności komunikacyjnych, elastyczności, zdolności budowania relacji międzykulturowych i rozwiązywania konfliktów oraz sprawnego motywowania zespołu z uwzględnieniem różnorodności. Ważne jest także ciągłe uczenie się i adaptacja do różnych sytuacji. Zarządzanie czasem, empatia, podobnie jak umiejętność tworzenia spójnej wizji i celów dla członków swoich zespołów to cechy, które każdy menedżer musi mieć opanowane.
Jak funkcjonowanie reprezentowanej przez Panią branży zmieniło się w związku z nowoczesnymi technologiami? Jak konieczność korzystania z nich odbierają Państwa pracownicy i na jakie wsparcie ze strony firmy mogą w tym obszarze liczyć?
Branża operacji ubezpieczeniowych przeszła znaczące przekształcenia i nadal się rozwija. Wykorzystanie technologii takich jak sztuczna inteligencja, uczenie maszynowe i automatyzacja przyczyniło się do usprawnienia procesów, zwiększenia efektywności i poprawy doświadczeń klientów. Ponadto pandemia COVID-19 dała impuls do wprowadzenia rozwiązań umożliwiających pracę zdalną i rozwój narzędzi do wirtualnej współpracy.
Wraz z tymi zmianami, w branży operacji ubezpieczeniowych zauważalne jest również wprowadzenie metodyk Agile. Metodologie Agile, takie jak Scrum i Kanban, zyskały na popularności, umożliwiając firmom elastyczne reagowanie na zmieniające się warunki rynkowe, iterację produktów i szybsze dostarczanie wartości.
W naszej firmie innowacyjność jest wpisana w nasze DNA, dlatego szeroko wykorzystujemy sztuczną inteligencję i nowoczesne technologie. Obserwujemy duże zainteresowanie nowymi narzędziami i technologiami wśród naszych pracowników i ich aktywne zaangażowanie w proces uczenia się. Nasz dział Learning & Development działa bardzo aktywnie, oferując pracownikom liczne szkolenia dostosowane do ich potrzeb. Zachęcamy naszych pracowników do korzystania z naszych platform szkoleniowych oraz do dzielenia się swoimi pomysłami. Zachęcamy pracowników do korzystania z platform szkoleniowych oraz do dzielenia się swoimi pomysłami. Propagujemy aktywne uczestnictwo w inicjatywach usprawniających, takich jak Improvement Drop ins czy zachęcamy do udziału w projektach związanych z doskonaleniem procesów.
Deklarują Państwo, że strategia firmy koncentruje się na identyfikacji i rozwoju talentów. Może Pani opowiedzieć o Pani podejściu do zarządzania pokoleniem Z, które stanowi znaczną część pracowników firmy?
Zdecydowana część naszego zespołu, liczącego już prawie 500 osób, to osoby pokolenia Z: są biegli w korzystaniu z technologii, mają unikalne oczekiwania i preferencje odnośnie miejsca pracy. W miejscu pracy cenią sobie inkluzyjność równowagę między pracą a życiem prywatnym oraz szybki i częsty feedback zamiast ocen rocznych. Są zwolennikami treści przedstawianych w formie wizualnej i interaktywnej, chętnie angażują się w działania CSRowe oraz chcą szybko się rozwijać. Z tego względu w EBSC stosujemy kilka istotnych zasad:
• Wspieramy współpracę: Pracownicy pokolenia Z cenią pracę zespołową, dlatego tworzymy takie środowisko pracy, które promuje otwartą komunikację i docenia różnorodne perspektywy.
• Ciągły rozwój: wiemy, jak ważny jest rozwój zawodowy i osobisty, dlatego oferujemy dostęp do szerokiej oferty szkoleń i warsztatów.
• Pracownicy pokolenia Z doceniają częste informacje zwrotne i uznanie – staramy się, by wszyscy otrzymywali feedback od swoich menedżerów na bieżąco.
• Promujemy równowagę między pracą a życiem prywatnym: oferujemy elastyczne formy pracy, takie jak praca hybrydowa czy elastyczne godziny pracy, aby dostosować się do potrzeb pracowników EBSC.
• Jesteśmy autentyczni: staramy się być sobą – pokolenie Z łatwo wyczuwa sztuczność, a to z kolei utrudnia budowę zaufania wśród pracowników.
Materiał partnera