Wiele się w hotelach zmieniało, ale w zakresie telewizji – tak za sprawą kwestii formalno-prawnych, jak i ograniczeń wynikających z przestarzałej i zamkniętej infrastruktury, którą forsowali zasiedziali gracze – tkwiliśmy w XX w. To się zmieniło wraz z wprowadzeniem przez Netię wyjątkowego w naszej części Europy rozwiązania dystrybucji i zarządzania kontentem opartego o chmurę obliczeniową.
Biznes hotelowy nie należy do najłatwiejszych. Konkurencja, koszty mediów, brak wystarczającej liczby gości, eventów, spadek wskaźnika ADR… Do tego możemy doliczyć niedobór pracowników, popularność portali z wynajmem krótkoterminowym, problemy z infrastrukturą, czyli możliwością dotarcia klientów do hotelu i hotelu do klientów (ubogi marketing). W ostatnim czasie rośnie również presja na wprowadzenie ekologicznych rozwiązań, w myśl polityki ESG (Environmental Social and Governance), co może wymagać kolejnych inwestycji. Nie na wszystkie te czynniki mamy wpływ, ale niektórymi możemy z powodzeniem zarządzać.
Nowe technologie w hotelarstwie
Przez długi czas w obszarze technologii dla hoteli mieliśmy stagnację, a rywalizacja opierała się w głównej mierze na cenie. Kilka lat temu do hoteli zawitała sztuczna inteligencja (AI), odmieniana obecnie przez wszystkie przypadki w wielu sektorach gospodarki. Na konferencjach branżowych nie raz słyszałem o przełomowym momencie, optymalizacji kosztów, automatyzacji obsługi w mniejszych hotelach i jej rozwoju w markowych, sieciowych obiektach. Jak mówiono – nic nie zastąpi żywych relacji, ale musimy podążać za trendem. Na tych samych eventach prezentowałem najnowsze rozwiązania dla hoteli, w tym wykorzystania wirtualnej recepcji, automatyki budynkowej, inteligentnych sieci wi-fi, zaznaczając wkład AI w budowanie nowych doświadczeń gości hotelowych (UX).
Przełom w hotelowej telewizji
Wiele się w hotelach zmieniało, ale w zakresie telewizji – tak za sprawą kwestii formalno-prawnych, jak i ograniczeń wynikających z przestarzałej i zamkniętej infrastruktury, którą forsowali zasiedziali gracze – tkwiliśmy w XX w. To się zmieniło wraz z wprowadzeniem przez Netię wyjątkowego w naszej części Europy rozwiązania dystrybucji i zarządzania kontentem opartego o chmurę obliczeniową. A zaczęło się od zamówienia od jednego, otwartego na innowacje i liczącego uważanie pieniądze klienta.
Innowacyjność kontra konformizm
W zarządzaniu produktem stosuje się albo podejście innowacyjne, albo konformistyczne. Pierwsze daje przewagę na rynku, efekt bycia pierwszym, ale też rodzi obawę o rentowność. W drugim pójdziesz za tłumem w to, co już znane, ale będzie trzeba podzielić się zyskiem.
Telewizja dla Hoteli z Chmury – innowacyjne podejście
Telewizja dla Hoteli z Chmury od Netii jest z pewnością reprezentantem tego pierwszego, innowacyjnego, podejścia. Pracując w duchu start-upowym, osiągnęliśmy założony cel, dostarczając w możliwie krótkim czasie z minimalnym wkładem finansowym klienta, najnowocześniejszą telewizję szyfrowaną w oparciu o najlepsze standardy DRM (Digital Rights Managerment – technologia ochrony praw autorskich). To jedno wdrożenie dość szybko mogliśmy przeobrazić w gotowy produkt, właśnie w Telewizję dla Hoteli.
Zalety telewizji z chmury
Dlaczego tak bardzo zależało nam na wdrożeniu telewizji z chmury? Świadczenie telewizji bez użycia stacji czołowej w obiekcie ma wiele zalet. Przede wszystkim skrócony czas dostarczenia usługi, niższe koszty inicjalne oraz bieżące, związane z utrzymaniem sprzętu, korzystanie z najnowocześniejszej technologii budującej przewagę rynkową. Dodatkowo podejście zdalne umożliwia elastyczność w zarządzaniu aktualną ofertą hotelu, łatwość aktualizacji rozwiązania o nowe funkcjonalności w naturalnej, planowanej fazie rozwoju produktu, ale też pozwala na udostępnienie klientowi najnowszych funkcjonalności na żądanie.
Przyszłość telewizji hotelowej
Jeżeli do tego dołączymy interaktywną platformę do zarządzania treścią promocyjną hotelu bądź sieci hoteli z dowolnego miejsca na świecie zintegrowaną z dowolnym systemem PMS (Property Management System, oprogramowanie wspierające zarządzanie operacjami hotelowymi), to możemy już mówić o pełnym zestawie narzędzi wspierających rozwój biznesu hotelowego. Telewizja dla Hoteli w wersji „cloud” od Netii to dopiero początek, swojego rodzaju pomost do bardziej zaawansowanych usług jak PPV czy VOD. To, jak pokazują doświadczenia za naszą zachodnią granicą, nieodległa przyszłość.
ZOBACZ TEŻ: