2.5 C
Warszawa
poniedziałek, 23 grudnia 2024

Samodzielność, rozwój i zaufanie jako klucz do sukcesu organizacji

Satysfakcja pracowników to fundament stabilności i długoterminowego sukcesu każdej organizacji.

W obliczu rosnącej konkurencji o talenty oraz coraz wyższych oczekiwań wobec pracodawców kluczowe stają się działania wspierające lojalność i zaangażowanie. Tworzenie środowiska pracy, które daje przestrzeń do rozwoju i samodzielności, powinno stać się priorytetem każdej firmy.

Samodzielność i zaufanie

Jednym z najważniejszych aspektów kultury organizacyjnej jest pozostawianie pracownikom przestrzeni do samodzielności. Możliwość decydowania o priorytetach czy metodach pracy wzmacnia poczucie odpowiedzialności.

– Pracownicy cenią organizacje, które inwestują w ich rozwój, ale jednocześnie ufają, że są oni wystarczająco kompetentni, aby sami ustalali priorytety i metody pracy. W Intrum każdy pracownik ma przestrzeń na kształtowanie swoich własnych, przy zachowaniu pewnych standardów. To podejście wzmacnia poczucie odpowiedzialności – podkreśla Agnieszka Surowiec, Brand & Comms Director w Intrum.

Przejrzystość zasad awansu i wynagrodzeń

Równie istotne jest dbanie o przejrzystość zasad dotyczących awansów i wynagrodzeń. Pracownicy chcą wiedzieć, jakie mają możliwości rozwoju i co muszą zrobić, aby osiągnąć kolejne etapy kariery. Jasno określona droga awansu, dopasowana do realnych kompetencji i umiejętności, pomaga unikać frustracji i buduje zaufanie do organizacji.

– Takie podejście pomaga także w planowaniu migracji pomiędzy zespołami. Skoro znamy ich mocne strony, możemy proponować pracownikom udział w rekrutacjach do innych departamentów. Jeżeli ktoś widzi siebie w innym zespole i chciałby rozwijać się w odmiennym od dotychczasowego obszarze, stwarzamy taką możliwość. Wszystkie nasze rekrutacje są w pierwszej kolejności realizowane wewnątrz firmy i dopiero gdy nie uda się znaleźć odpowiedniej osoby, rekrutujemy na zewnątrz – tłumaczy Agnieszka Surowiec.

Ambasadorzy marki i rozwój osobisty

Kolejnym ważnym elementem kultury Intrum są inicjatywy pracowników, którzy stanowią bardzo aktywną społeczność. Firma stwarza im pole do realizacji własnych pomysłów m.in. w obszarze sportu, wellbeingu oraz działalności społecznej i edukacyjnej. Takie podejście się sprawdza, a każdego roku w działania angażuje się bardzo wiele osób.

– Innym sposobem na rozwój jest możliwość włączenia się w kreowanie promocji firmy połączona z budowaniem marki osobistej. Mamy stale rosnące, przekraczające obecnie50 osób, grono Ambasadorów Marki Intrum, którzy chętnie dzielą się wiedzą w mediach, social mediach, newsletterach oraz tworzą własne opracowania i są zapraszani do różnego rodzaju audycji i programów. W ubiegłym roku zrealizowaliśmy dla nich indywidualne szkolenia z wystąpień medialnych. Stale inwestujemy w ich kompetencje i tworzymy coraz szersze możliwości zaistnienia i dzielenia się wiedzą – mówi Agnieszka Surowiec.

Długofalowe korzyści

Zadowolenie pracowników to nie tylko korzyści dla samych zespołów, ale także przewaga konkurencyjna firmy. Lojalny, zmotywowany zespół przyciąga talenty i wspiera budowanie pozytywnego wizerunku organizacji. To strategia, która wymaga konsekwencji, ale jej efekty są długofalowe – od wyższej produktywności po lepsze relacje z klientami i otoczeniem biznesowym.

Każda organizacja, która chce odnieść sukces, powinna stawiać swoich pracowników na pierwszym miejscu. Inwestowanie w ich rozwój, wspieranie samodzielności i dbałość o dobrostan to nie tylko działania, ale także filozofia, która buduje trwałą wartość firmy.

Materiał partnera

FMC27news