4.4 C
Warszawa
piątek, 29 listopada 2024

Kluczowe czynniki przy wyborze kontrahenta oraz doktryna optymizmu prawniczego w procesie dochodzenia roszczeń

Podczas wyboru kancelarii prawnej specjalizującej się w kompleksowym dochodzeniu wierzytelności kluczowe jest uwzględnienie kilku czynników, które mogą przesądzić o sukcesie współpracy.

Doświadczony i zaangażowany zespół

W dobie bardzo szybko rozwijających się technologii jednym z kluczowych kryteriów wyboru dostawcy nadal są ludzie, ponieważ to od nich zależy, czy będą one odpowiednio wdrożone i optymalnie wykorzystywane w procesach.

Zespół dostawcy usług powinien posiadać odpowiednią wiedzę oraz doświadczenie. Kancelarie znajdujące się w czołówce podmiotów obsługujących procesy windykacyjne mogą wykazać się też listami referencyjnymi potwierdzającymi doświadczenie, profesjonalne podejście oraz specjalistyczną wiedzę.

Ponadto ważna jest stabilność zespołu. Dlatego wysoka retencja kluczowych pracowników jest dla najlepszych na rynku firm jednym z priorytetów.

Elastyczne podejście

Wybierając kontrahenta, klienci spotykają się z różnymi sytuacjami. Część firm jest mocno przywiązana do funkcjonujących już rozwiązań, a inne oferują elastyczne podejście i są gotowe dostosować swoje procedury i narzędzia do potrzeb konkretnego klienta.

Gotowość do szybkiego dostosowania procesów do oczekiwań rynku, zmieniających się przepisów oraz rozwiązań technologicznych związana jest często z wyższymi kosztami po stronie dostawcy, jednak tylko takie podejście może prowadzić do pełnego zadowolenia klienta i zrealizowania postawionych celów.

Technologia

Mimo że najlepsze firmy na rynku od wielu lat wdrażają nowoczesne narzędzia, takie jak stosowane w Kancelarii Panfil nowatorskie, często autorskie rozwiązania IT, m.in. Legal Management System, Bailifs Score System czy raport online Panfil Direct, to jeszcze kilka lat temu rynek nie spodziewał się aż tak dynamicznego rozwoju technologii wspomagających proces dochodzenia roszczeń.

Dzisiaj, w procesie masowej obsługi wierzytelności, trudno sobie wyobrazić skuteczną kancelarię prawniczą, która nie dysponuje nowoczesnymi technologiami, w tym zaawansowanymi narzędziami OCR, robotami wykorzystującymi mechanizmy sztucznej inteligencji czy narzędziami scoringowymi i predykcyjnymi. Wdrażanie tych rozwiązań jest łatwiejsze, jeżeli posiada się własny rozbudowany zespół IT, który doskonale rozumie proces windykacji.

Ponadto optymalne ustawienie procesu odzyskiwania należności oraz jego kontrola wymaga znalezienia przez klientów partnera oferującego pełną integrację systemów, w tym stosowanych przez wymiar sprawiedliwości.

Jakość w komunikacji z klientami

Ważne jest także, aby kancelaria działała transparentnie. Dzięki temu można uniknąć potencjalnych nieporozumień i wzmocnić zaufanie pomiędzy klientem i jego dostawcą. Przejrzystość raportowania oraz dostępność danych i dokumentów jest kluczowa dla dobrej współpracy.

Kwestie, takie jak dostępność raportów online, wsparcie telefoniczne oraz odpowiedni czas reakcji na zapytania, mają ogromne znaczenie i mogą przyczynić się do zwiększenia skuteczności oraz efektywności współpracy.

Z doświadczenia Kancelarii Panfil wynika, że raport online Panfil Direct, oceniany jest przez klientów jako jedno z najlepszych tego typu rozwiązań na rynku.

Cena

Najczęściej klienci, wybierając dostawców, oczekują przede wszystkim skuteczności i jakości działań, wysokiego profesjonalizmu, bezpieczeństwa danych osobowych, a cena stanowi dopiero kolejne kryterium, które stosuje się przy wyborze dostawcy spośród podmiotów spełniających wszystkie wcześniejsze kryteria.

W dobie szukania oszczędności cena jest oczywiście ważna, ale jedynie w połączeniu ze zdolnością kontrahenta do tzw. dowożenia wyniku do końca.

Doktryna optymizmu prawniczego

W dzisiejszych dynamicznie zmieniających się warunkach rynkowych niezwykłe istotna jest gotowość partnera do odpowiedzi nawet na najtrudniejsze wyzwania.

Wysoką zdolność do dopasowania się do potrzeb danej chwili i zaangażowanie w ich realizację w przypadku Kancelarii Panfil dostrzeżono już na początku jej 20-letniej działalności. Na jednej z konferencji tematycznej takie podejście kancelarii zostało podsumowane stwierdzeniem, że Kancelarię Panfil cechuje „doktryna optymizmu prawniczego”. Od tego momentu hasło to stało się jej ulubionym mottem, które obecnie inspiruje ją również do szybkiej adaptacji zmian prawnych i technologicznych.

Materiał partnera

FMC27news