4.1 C
Warszawa
piątek, 31 stycznia 2025

Innowacje mamy w swoim DNA

Nowe produkty i funkcjonalności, innowacyjne wykorzystanie AI w marketingu i sprzedaży, usprawnienie procesów, nawiązanie nowych partnerstw biznesowych – to tylko niewielki wycinek tego, co działo się w 2024 r. w Smartney. O zmieniających się potrzebach klientów, zastosowaniu nowoczesnych technologii, sztucznej inteligencji, kształtowaniu trendów i wyznaczaniu nowych standardów rozmawiamy z Tomaszem Głodowskim, dyrektorem marketingu i sprzedaży w Smartney Grupa Oney.

Świat usług finansowych zmienia się na naszych oczach. W ostatnim czasie tempo zmian jest jednak tak szybkie, że bycie w czołówce wymaga nie lada kondycji. Jak to robicie?

Innowacyjność, łatwość obsługi i wykorzystywanie nowych technologii sprawiają, że fintechy stają się głównymi graczami na rynku finansowym, redefiniując sposób, w jaki klienci zarządzają swoimi finansami. Myślę, że we współczesnym świecie nie wystarczy śledzenie trendów. To my musimy je kształtować i dostarczać zupełnie nową jakość. Dziś dużą popularnością cieszą się rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji (AI), blockchainie, open bankingu oraz automatyzacji procesów finansowych. W szczególności AI rewolucjonizuje takie obszary, jak choćby ocena zdolności kredytowej, personalizacja ofert finansowych czy zarządzanie ryzykiem. Blockchain umożliwia natomiast bardziej przejrzyste i bezpieczne transakcje, a open banking sprawia, że procesy bankowe stają się bardziej elastyczne i dostępne, pozwalając klientom na łatwiejszy dostęp do usług finansowych. Część z tych rozwiązań mamy u siebie, ale wciąż mamy chrapkę na więcej.

W ubiegłym roku wprowadzili Państwo sporo zmian produktowych, usprawnili Państwo procesy obsługi klienta, zaprzęgli AI do innowacyjnych kampanii marketingowych, nawiązali też sporo partnerstw biznesowych, m.in. z BNP Paribas. Co się działo w 2024 r.?

Robiliśmy dużo, by wzmocnić naszą pozycję na rynku pożyczkowym, usprawnić procesy czy operacje wewnętrzne. Pracowaliśmy nad rozwojem funkcjonalności strony internetowej (przebudowa technologii i nowy UX), korzystaliśmy odważnie z mocy AI w działaniach marketingowych i sprzedażowych. Przede wszystkim jednak chcieliśmy dawać klientom najlepsze rozwiązania szyte na miarę ich potrzeb. Dlatego wprowadziliśmy do oferty pożyczkowej wysokie kwoty dla wybranych klientów, które mogą sięgać aż 150 tys. zł, z okresem spłaty nawet do 120 miesięcy. Tutaj warto podkreślić, że tak wysoka kwota w przyjaznym i szybkim procesie, w którym decyzja kredytowa zapada w czasie poniżej minuty, a wypłata środków może trafić na konto klienta nawet do 15 minut, to duży game changer na rynku. Zwłaszcza że mówimy tu o pożyczce bez formalności, gdzie klient nie musi dostarczać dokumentów i skanów (opieramy się na Kontomatik). Warto dodać, że ten produkt wprowadziliśmy do wszystkich kanałów dystrybucji – od strony www, poprzez telefon, aż po partnerów i partnerów online. Jeśli już jesteśmy przy ofercie produktowej, to warto dodać, że weszliśmy też w produkty ubezpieczeniowe w kanale online. Dodatkowo, że wprowadziliśmy też funkcjonalność pożyczki konsolidacyjnej online, zarówno dla partnerów, jak i w aplikacji Portal partnera do sprzedaży telefonicznej. Dzięki temu proces konsolidacji 100 proc. online stał się możliwy u kluczowych partnerów spółki. Wyobraźmy sobie teraz klienta, który dostał odmowę w banku, a u nas może skonsolidować swoje kredyty szybko, bezpiecznie, bez zbędnych formalności.

No właśnie. Od dawna mówicie o tym, że chcecie być bliżej segmentu bankowego, niż pożyczkowego. 

Wierzymy, że przyszłość sektora finansowego jest w synergii pomiędzy bankami a fintechami. Uważamy, że partnerstwa biznesowe przynoszą realne korzyści dla obu stron, bo napędzają innowacje. Zamiast konkurować, lepiej współpracować, szczególnie wtedy, gdy daje to nową jakość na rynku. Elastyczność i innowacyjność są w naszym DNA, ale wychodzenie naprzeciw potrzebom klientów również. Nasza nowa oferta jest znacznie bliższa segmentowi bankowemu, ale z zachowaniem elastyczności, innowacyjności i szybkości, które są charakterystyczne dla fintechów.

Musimy pamiętać, że wciąż rośnie liczba osób, które szukają alternatyw do tradycyjnych kredytów bankowych, ale jednocześnie oczekują korzystnych warunków finansowych i atrakcyjnych okresów spłaty. Nasza oferta spełnia te oczekiwania, bo łączymy wygodę korzystania z usług pozabankowych z warunkami, które do tej pory były dostępne głównie w bankach. Od początku podkreślamy, że chcemy oferować szybkie decyzje kredytowe. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii, takich jak choćby open banking, nie wymagamy od naszych klientów żadnych dodatkowych dokumentów, co znacznie przyspiesza cały proces aplikacyjny. W pełni cyfrowa obsługa pozwala na szybkie uzyskanie dostępu do środków finansowych. To tylko część innowacyjnych rozwiązań, które będziemy wprowadzać, by jak najlepiej wspierać naszych klientów w realizacji ich celów finansowych.

Co jeszcze Państwo planują?

Na razie mogę powiedzieć tylko o projektach, które już ujrzały światło dzienne, ale zapewniam, że mamy ambitne plany. Jeśli chodzi o to, co już się wydarzyło, to warto wspomnieć o różnych partnerstwach biznesowych, sprzedażowych, technologicznych. Jednym z nich jest współpraca, którą nawiązaliśmy z BNP Paribas. Dzięki niej aplikacja OneyRaty, która służy do zakupów na raty u partnerów retailowych, zyskała nową wartość, bo pożyczki ratalne oferowane przez bank są już dostępne w aplikacji OneyRaty (czyli marce pośrednika kredytowego należącej do Smartney Grupa Oney). Dla klientów OneyRaty taka współpraca zapewnia rozszerzenie wachlarza marek i produktów finansowych, a dla Banku BNP Paribas nowy kanał dystrybucji.

Jak to jest być innowatorem?

Rynek finansowy nieustannie ewoluuje, a klienci oczekują coraz bardziej zaawansowanych i wygodnych rozwiązań. Innowacyjne podejście daje mnóstwo możliwości, zaczynając od przyjaznego procesu aplikacyjnego, poprzez szybkie decyzje kredytowe, bardziej elastyczną ofertę, po większe bezpieczeństwo. Trzeba powiedzieć głośno, że – w miarę jak regulacje dotyczące sektora pożyczkowego stają się coraz bardziej wymagające – innowacyjne rozwiązania mogą pomóc firmom dostosować się do nowych przepisów, zapewniając zgodność z normami, jednocześnie utrzymując konkurencyjność i elastyczność oferty. Przede wszystkim wierzymy, że dzięki innowacyjnemu podejściu klienci nas doceniają i do nas wracają. Średnia ocena, którą mamy w Google, to 4,8 na 5. To dla nas satysfakcja i motywacja do dalszej pracy.

FMC27news