|

LOYD. Z pasji do herbaty.


Droga marki LOYD do czołówki rynku herbaty – zarówno w Polsce, jak i na rynkach zagranicznych – rozpoczęła się w 2002 r., kiedy Mokate przejęło producenta herbaty firmę Consumer. Dla Mokate był to krok śmiały i odważny. 

– Przyznam, że miałam wówczas sporo obaw. Herbata to zupełnie inna kategoria niż kawa – inny produkt, inny konsument, odmienna filozofia działania. Nie znaliśmy jeszcze dobrze tej branży, ale nie było czasu na długie analizy. Trzeba było działać szybko, integrować ofertę herbacianą z kawowym portfolio Mokate i zbudować dla niej silny, rozpoznawalny wizerunek. Powierzono mi nadzór nad nowo utworzonym działem i od razu wiedziałam, że czeka nas duże wyzwanie – wspomina dr Sylwia Mokrysz, prokurent spółki.

Przełomowe kampanie

Warto przypomnieć, że Sylwia Mokrysz miała już wówczas za sobą kluczowe projekty dla Mokate – w tym realizację przełomowej kampanii telewizyjnej promującej cappuccino instant w latach 90.

– To była kampania, która zmieniła historię firmy – mówi. – Wprowadzaliśmy na rynek nową kategorię – cappuccino instant – i postanowiliśmy pokazać konsumentom, jak przygotować smaczny napój. Od początku zależało mi na tym, by komunikacja była nie tylko promocyjna, ale także budowała emocjonalną więź z marką i angażowała odbiorców. Aby każdy jej element był starannie przemyślany i konsultowany. Wiedzieliśmy, że wprowadzamy coś nowego, dlatego nasza komunikacja musiała być jasna i autentyczna. Myślę, że dzięki temu Mokate Cappuccino szybko trafiło w serca Polaków i stało się synonimem swej kategorii – dodaje Sylwia Mokrysz.


W przypadku LOYD-a Sylwia Mokrysz również postawiła na edukację i współpracę z ekspertami, rozpoczynając od intensywnych szkoleń w londyńskim domu herbaty Thompson Lloyd & Ewart. Poznała tam pasjonatów, którzy o herbacie wiedzą niemal wszystko. – Zarazili mnie nie tylko swoją pasją, ale także chęcią odkrywania coraz to nowych możliwości. Ten entuzjazm udzielił się również teamowi, który zaczęłam budować na potrzeby nowego sektora.

W 2011 r. ambasadorką herbat Loyd została Justyna Steczkowska. – Razem z tą artystką stworzyliśmy reklamę telewizyjną „Herbata z nutą magii”. Powstał spot reklamowy prawie tak ważny jak ten pierwszy dla Mokate Cappuccino. Pojawiają się w nim odwołania do „Alicji w Krainie Czarów”, do nieba szybują lampiony szczęścia – w formie piramidek – symbolu tajemnicy, energii i mistycyzmu. Zaglądamy do magicznego świata herbaty… – wspomina Sylwia Mokrysz.

Marka LOYD pod kierownictwem Sylwii Mokrysz przeszła gruntowną transformację, stając się dziś rozpoznawalnym graczem nie tylko na rynku polskim, ale także na rynkach zagranicznych.

Kolejnym sukcesem było wzmocnienie brandu Minutka – herbaty dedykowanej klientom masowym, z silnym osadzeniem kulturowym. Kampanię reklamową oparto o strategię product placement.

– Nawiązaliśmy współpracę z twórcami serialu „Ranczo”, gdzie naturalnie wpleciono naszą markę w życie bohaterów. Dzięki temu produkt pojawiał się w kontekście autentycznym i bliskim widzowi. Do tej pory podczas powtórek tego serialu można zobaczyć naszą herbatę i to w doskonałym kontekście, dzięki czemu prezentuje się bardzo naturalnie i wyraziście.

Nowocześnie i dynamicznie

Dziś Mokate to nie tylko znana marka kawowa i herbaciana, ale także nowoczesna, dynamicznie rozwijająca się firma, która łączy tradycję z innowacją i odpowiedzialnością społeczną.

– Właśnie zakończyliśmy kompleksową modernizację zakładu produkcyjnego w Ustroniu – informuje Sylwia Mokrysz. – Inwestujemy w zwiększenie mocy produkcyjnych, automatyzację procesów, rozwój opakowań przyjaznych środowisku oraz w odnawialne źródła energii. To nie tylko konieczność biznesowa, ale także wyraz naszej odpowiedzialności wobec środowiska oraz przyszłych pokoleń – podkreśla.

Materiał Partnera

Podobne wpisy