Trzeci kwartał 2018 r. przyniósł bankom wzrosty w wielu obszarach, ale nie obyło się bez spadków.
W badanym okresie przybyło kont i kart płatniczych. Wzrosty zanotowano zarówno w bankowości internetowej (z której korzysta już 17 mln klientów), jak i bankowości mobilnej (obecnie z 10,5 mln użytkowników). Dane udostępnione przez banki wskazują jasno, że w wielu instytucjach liczba logowań do bankowości mobilnej przewyższa już liczbę logowań do bankowości internetowej, co tylko potwierdza globalne tendencje. Wzrosty na jednych polach jednocześnie skutkują spadkami w innych obszarach. Postępująca digitalizacja usług bankowych wpływa na ubywanie placówek i miejsc pracy w bankach. Na koniec III kwartału 2018 r. w bankowości pracowało o 3,4 tys. osób mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, a tylko dwa banki nie zmniejszyły w ciągu roku liczby placówek – wynika z raportu PRNews.pl.
Kwartalny raport „Polska bankowość w liczbach” omawia 16 obszarów tematycznych, agregując informacje m.in. na temat kont osobistych, kart kredytowych, bankowości internetowej czy mobilnej.
Wybrane wyniki banków po III kwartale 2018 r.:
- 46,6 mln klientów,
- 32,3 mln kont osobistych,
- o 3,4 tys. mniej etatów niż rok wcześniej,
- 647 tys. obsługiwanych obcokrajowców,
- 3,2 mln klientów „mobile only”.