Polskie produkty mleczarskie zdobywają serca i podniebienia nie tylko polskich konsumentów. Lider tej branży, jako firma ze 100-procentowym polskim kapitałem, kultywuje i wspiera polskość w wielu wymiarach: surowiec pozyskuje od polskich rolników, zapewnia pracę 5 tysiącom osób w swoich zakładach, hurtowniach i sklepach rozlokowanych w całej Polsce, a polski nabiał promuje zarówno na rodzimym rynku, jak i w 167 krajach.
– Nieprzerwanie od ponad 90 lat wkładamy naszą pracę i serce w to, aby polskie wyroby mleczarskie wytwarzane przez Mlekovitę gościły na stołach w polskich domach. Dokładamy również starań, aby były coraz bardziej znane na całym świecie, czemu sprzyja znana marka Mlekovita. Z dumą podkreślamy polskie pochodzenie zarówno marki, jak i oferowanych pod nią produktów. Promujemy w ten sposób polskość na innych kontynentach, chociażby ostatnio podczas EXPO 2020 w Dubaju, gdzie prezentowaliśmy swoją działalność – mówi prezes zarządu Grupy Mlekovita Dariusz Sapiński.
Polskość wyrobów Mlekovity podkreśla m.in. sztandarowa linia produktów pod nazwą „Polskie”, obejmująca już blisko 100 produktów, m.in. mleko, masło, śmietany i śmietanki, jogurty, maślanki, kefiry i twarogi. W asortymencie firmy znajdują się również produkty z linii Na Polski Stół: twaróg sernikowy premium 18 proc. i mleko zsiadłe.
Propolska aktywność Mlekovity jest również często nagradzana. Za promocję polskiej marki za granicą firma otrzymała m.in. nagrodę Ambasador Polskiej Gospodarki 2021 w kategorii „Firma Globalna”, w której wyróżniane są firmy działające w wymiarze światowym. Natomiast jej najwyższą pozycję na krajowym rynku potwierdzają wyniki kolejnych rankingów, w tym zestawienia TOP 200 najlepszych polskich marek, przygotowanego we wrześniu br. przez magazyn „Forbes”, w którym okazała się najcenniejsza w branży.
KD