9.6 C
Warszawa
poniedziałek, 3 października 2022

Koniecznie przeczytaj

Okoński: Polacy przekonali się, że cyfryzacja ułatwia życie

Wartość usług cyfrowych w 2016 r. stanowiła 6,2 proc. naszego PKB – czyli około 112 mld zł. A do 2025 r. może osiągnąć wartość nawet 275 mld.

 – Ostatnie lata to dzięki działaniom Ministerstwa Cyfryzacji, dynamiczny rozwój usług e-administracji publicznej – mówi wiceminister cyfryzacji Karol Okoński na łamach serwisu opinie.kurier365.pl.
– Obecnie ze strony gov.pl można się już zalogować i przejść do panelu użytkownika. Jest tam m.in. informacja o dowodzie osobistym, zestawienie informacji o posiadanych samochodach. Do tego wkrótce pojawią się informacje z ksiąg wieczystych i wiele innych. Intensywnie pracujemy nad kolejnymi e-usługami – dodaje wiceminister. Coraz więcej Polaków ma Profil Zaufany – obecnie przeszło 2,6 mln osób. To ponad osiem razy więcej niż trzy lata temu.

– Nowo tworzone e-usługi są projektowane zgodnie z potrzebami obywateli, według zasad service design, i oferowane w nowoczesnym layoucie – mówi wiceminister Okoński. – Są dostępne dla wszystkich obywateli, w tym z niepełnosprawnościami. Aby ułatwić obywatelom dostęp do e-usług administracji rządowej, w 2018 r. Ministerstwo Cyfryzacji stworzyło nową funkcjonalność na portalu Obywatel.gov.pl – Panel użytkownika. Miarą poziomu satysfakcji użytkowników jest sukcesywnie wzrastająca liczba wykorzystywanych e-usług. Już dziś wiele z nich obywatele i przedsiębiorcy znajdą na portalu gov.pl. Docelowo dostępne będą tam wszystkie informacje o usługach wraz z intuicyjnym mechanizmem ich wyszukiwania.

Źródło: opinie.kurier365.pl

Autor

Poprzedni artykułNieznane skutki brexitu
Następny artykułObraz w obrazie

Najnowsze