0.7 C
Warszawa
niedziela, 24 listopada 2024

Kultowe praliny w nowej odsłonie

Popularny producent słodyczy wprowadził do sprzedaży nowe opakowanie kultowych pralin, które zawiera 40 proc. mniej plastiku i nadaje się do recyklingu. Wraz z nowym opakowaniem marka Ferrero wprowadziła również nową identyfikację wizualną. To kolejny krok w realizacji celu Grupy jakim jest zobowiązanie, że do 2025 r., wszystkie opakowania będą nadawały się do recyklingu, ponownego wykorzystania lub kompostowania.

Nowe opakowanie Ferrero Rocher jest wykonane z polipropylenu (PP), który globalnie daje większe możliwości recyklingu oraz zmniejsza zużycie plastiku, a co za tym idzie negatywnego wpływu na klimat.

Aby stworzyć nowe opakowanie, zespół B&R w Ferrero przeprowadził badania i testy ponad 29 różnych żywic plastikowych we współpracy z wiodącym ekspertem ds. materiałów – Milliken. Rezultatem jest nowe opakowanie, dzięki któremu stopniowo będzie zmniejszane zużycie plastiku i jego wpływu na środowisko.

Szacuje się, że po zakończeniu procesu wdrażania nowych opakowań w całej gamie produktów Ferrero Rocher, ilość zużytego plastiku zmniejszy się o 10 tys. ton.

– Eko-projektowane opakowanie Ferrero Rocher jest wyraźnym przykładem naszego zaangażowania w zwiększanie cyrkularności opakowań. Projektowanie opakowań jest złożonym zagadnieniem, i dlatego też łączymy nasze siły z rządami, producentami, dostawcami, organizacjami pozarządowymi, firmami zarządzającymi utylizacją odpadów i innymi zainteresowanymi organizacjami. W tym przypadku współpracowaliśmy z firmą Milliken, która zaproponowała innowacyjne rozwiązania i dzięki zastosowaniu w opakowaniu Ferrero Rocher nowego materiału polipropylenowego stało się możliwe ograniczenie wpływu marki na środowisko – mówi Fabio Mora, globalny dyrektor ds. opakowań w Grupie Ferrero.

Nowe opakowanie Ferrero Rocher jest pierwszym ważnym krokiem w drodze marki do bardziej zrównoważonych opakowań. Jak przekonują przedstawiciele firmy; wszystkie formaty opakowań i ich elementy będą ewoluować w coraz bardziej zrównoważonym kierunku aż do 2025 r., kiedy to 100 proc. opakowań zgodnie ze zobowiązaniem firmy Ferrero będzie nadawało się do recyklingu, ponownego użycia lub kompostowania.

Na spodzie nowego opakowania znajduje się kod QR, dzięki któremu można sprawdzić szczegółowe informacje na temat recyklingu.

Wraz z wprowadzeniem w Polsce do sprzedaży pralin w nowym opakowaniu, marka wprowadza również nową identyfikację wizualną. Logo zostało wzbogacone o dwa złote okręgi przypominające kształt praliny, które umożliwiają integrację z asortymentem marki, a dodatkowym elementem jest lekko odświeżona czcionka. Nowe logo zachowało też dotychczasową pralinową piramidę jako niezbędną ikonę marki.

FMC27news