2.5 C
Warszawa
wtorek, 24 grudnia 2024

Biedronka popularyzuje kody 2D na polskim rynku

Sieć handlowa Jeronimo Martins podpisała list intencyjny z GS1 Polska. Umowa dotyczy wdrażania innowacyjnych kodów 2D: GS1 DataMatrix oraz GS1 QR. Firma chce promować innowacyjne oznakowanie produktów, którego podstawą będą standardy GS1. 

Przedstawiciele sieci Jeronimo Martins podpisali list intencyjny z GS1 Polska na początku 2024 roku. Wiodący na polskim rynku detalista, właściciel sklepów Biedronka, zobowiązał się do współpracy przy wdrażaniu dwuwymiarowych kodów kreskowych na oferowanych produktach. Podobne listy intencyjne podpisały wcześniej inne sieci handlowe: MAKRO, Żabka i Auchan. 

Kody 2D: innowacja w handlu detalicznym 

GS1 DataMatrix oraz GS1 QR to kody dwuwymiarowe (2D) bazujące na standardach GS1. Są niewielkich rozmiarów, a mogą przechować dużo więcej informacji niż tradycyjny kod kreskowy. Pomieszczą dużo więcej informacji niż tylko numer GTIN, np.: numer partii, datę ważności i numer seryjny. 

Co więcej, kody 2D można łatwo skanować, nawet gdy są nadrukowane na miękkich i nieregularnych opakowaniach. Ich wdrożenie pozwala zwiększyć wydajność przy kasach, poprawić efektywność zarządzania asortymentem i usprawnić obsługę klientów. 

Dzięki kodom 2D możemy również usprawnić komunikację z konsumentami. Aby odczytać kod dwuwymiarowy, wystarczy zeskanować go za pomocą smartfonu. Klient może szybko odczytać skład produktów, co ułatwia podejmowanie świadomych decyzji zakupowych. Kody 2D mogą być wykorzystywane do udostępniania kuponów rabatowych, co zwiększa atrakcyjność ofert sklepów i zachęca klientów do częstszych zakupów.

Klienci i dostawcy Biedronki korzystają dzięki kodom 2D 

Kody 2D poprawiają także zarządzanie zapasami produktów spożywczych o krótkim terminie przydatności do spożycia. Personel może automatycznie kontrolować daty przydatności i obniżać ceny. To także sposób na zwiększenie bezpieczeństwa klientów. Kody dwuwymiarowe to także szybka i wygodna metoda dostępu do informacji o produktach. Konsumenci Biedronki będę mieli dostęp do szczegółowych danych o produkcie: opinii innych klientów, danych technicznych czy informacji o recyklingu. 

–  Kody 2D to rewolucja w handlu. GS1 Polska wspiera polskie firmy w ich wdrażaniu. Ale to nie wszystko. Pomagamy też wykorzystać ich potencjał do optymalizacji procesów biznesowych: poprawy efektywności logistyki i zarządzania zapasami. Kody 2D pomogą również w zaangażowaniu klientów poprzez szybki dostęp do informacji o produktach, co sprzyja budowaniu więzi z klientami oraz wpływa na ich lojalność – podsumowuje Dariusz Jadczak, menedżer ds. Retail w GS1 Polska. 

FMC27news