-1.1 C
Warszawa
piątek, 22 listopada 2024

Kuehne+Nagel o Employee Experience 

Naszym przepisem na tworzenie pozytywnego employee experience jest słuchanie, analizowanie, wyciąganie wniosków i wdrażanie nowych rozwiązań. Realizujemy projekty, które budują poczucie bezpieczeństwa wśród naszych pracowników, atmosferę zaufania i dają przestrzeń na rozwój w organizacji.

Małgorzata Odyniec, dyrektor HR, Kuehne+Nagel

Jak zadbać o doświadczenia pracowników w tak dynamicznych i nieprzewidywalnych czasach?  Co chwila docierają do nas nowe badania wskazujące na zmiany pokoleniowe, które stały się faktem. Zmiany geopolityczne, które powodują duży stres i brak bezpieczeństwa wśród społeczeństwa. Coraz trudniej sprostać wymaganiom kandydatów, pracowników i w tym samym czasie prowadzić wzrastający z roku na rok biznes. Każdy z nas – pracodawców – zastanawia się, jak w tak wymagających warunkach zadbać o swoich pracowników i być na tyle atrakcyjnym pracodawcą, by przyciągać do organizacji talenty z rynku.

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi, organizacja powinna nieustannie żyć i dostosowywać swój rytm do otaczającego świata, zarówno tego wewnątrz, widzianego oczami pracowników, jak i zewnętrznego, który kształtowany jest przez zmiany rynkowe i oczekiwania kandydatów.

Tak duża spółka jak Kuehne+Nagel, która zatrudnia na całym świecie ponad 80 000 pracowników, a w Polsce obecna jest w 29 lokalizacjach, zatrudniając blisko 2 000 osób, czuje dużą odpowiedzialność za losy firmy i pracującej w niej pracowników. Z racji branży, w której jesteśmy obecni, nie możemy także pomijać aspektu środowiskowego, na który zarówno my, jak i nasi konkurenci, mamy ogromny wpływ.

Dlatego też w ubiegłym roku spółka ogłosiła swoją strategię na najbliższe lata, która odpowiada na wszystkie kluczowe aspekty biznesowe oraz społeczne. 

Doświadczenie ma znaczenie, czyli KN Experience 

Swoją działalność opieramy na czterech zasadniczych filarach. Będąc odpowiedzialną za realizację polityki personalnej w Polsce, szczególnie chcę podkreślić filar Doświadczania Kuehne+Nagel, gdyż w jego zakresie zawiera się dbałość o doświadczenia naszych klientów, ale także pracowników. Jest to dla nas kluczowy drogowskaz na najbliższe lata.

Co się kryje pod KN Experience?

Onboarding Journey – każda osoba, która decyduje się na rozwijanie swojej kariery w Kuehne+Nagel, może liczyć na otoczenie opieką już od momentu podjęcia tej kluczowej decyzji w życiu. Kilka lat temu za cel postawiliśmy sobie budowanie zaangażowania naszych pracowników już na etapie przekazywania informacji o zatrudnieniu. A dokładniej, każda z osób, które przyjęły propozycję pracy w Kuehne+Nagel, otrzymuje na 30 dni przed zatrudnieniem dostęp do naszej platformy onboardingowej
Welcome@KN. Z racji tego, że zatrudniamy zarówno pracowników biurowych, jak i pracowników magazynowych, którzy na co dzień nie mają dostępu do wszystkich narzędzi typowych dla pracy biurowej, aplikacja została podzielona i dostosowana do różnych grup pracowników. Jest to dla nas kluczowe działanie, które ma zadbać o doświadczenia pracowników już na etapie dołączania do organizacji. Zapoznajemy także z podstawowymi aspektami pracy w naszej organizacji, ale dbamy również o komfort i bezpieczeństwo psychiczne osób, które do nas dołączają i niewątpliwie jest to dla nich jedna z ważniejszych decyzji życiowych.

Onboardnig w towarzystwie Buddiego 

Jednak nie poprzestajemy na samej aplikacji, jest ona jedynie zapowiedzią tego, co wydarzy się w pierwszych tygodniach pracy. Po dołączeniu do organizacji nowa osoba pozna swojego kulturowego opiekuna – Buddiego. Zdecydowaliśmy na wprowadzenie tej funkcji w firmie, by usystematyzować i wyrównać poziom wejściowy do organizacji. Jest to proces wymagający dużego zaangażowania w szczególności od naszych pracowników, gdyż to oni przejmują na siebie tę odpowiedzialną rolę. A co więcej, są oni ochotnikami ze swoich zespołów. Bardzo cieszy nas fakt, że docenili tę inicjatywę i sami zgłaszają swoją gotowość do zadbania o nowego członka zespołu. Trzeba podkreślić, że Buddy jest osobą wprowadzającą w tajniki życia w firmie – poza formalnym onboardingiem, który realizowany jest równocześnie. Często wśród nowych pracowników pojawia się wiele bardzo prozaicznych wątpliwości, czy też pytań, dlatego to właśnie Buddy ma być wsparciem i doradcą przez okres pierwszych trzech miesięcy. Należy także podkreślić, że naszego nowego pracownika prosimy o opinię kilkakrotnie w trakcie trwania onboardingu, więc od samego początku ma on realny wpływ na budowanie pozytywnych doświadczeń w Kuehne+Nagel.

Badania eNPS oraz satysfakcji z pracy

Będąc pracownikiem Kuehne+Nagel, jesteś razem z całą organizacją odpowiedzialny za budowanie przyjaznego i otwartego środowiska pracy. Otóż w każdym roku kalendarzowym realizujemy badania mające na celu pogłębić analizę realizowanej polityki firmy. Pytamy naszych pracowników, czy na tyle są zadowoleni z zatrudnienia, że poleciliby swojego pracodawcę osobom z bliskiego otoczenia (wskaźnik eNPS). Z kolei w drugim badaniu pytamy o satysfakcję z pracy i możliwości, które oferujemy każdego dnia, by rozwijać swój potencjał, czuć się bezpiecznie w firmie, co przekłada się na zaufanie do pracodawcy i chęć dalszego rozwoju razem z firmą. Czas badań jest dla nas jednym z najważniejszych momentów w roku i dokładamy wszelkich starań, by frekwencja w badaniach była wysoka. Mamy bowiem poczucie, że wyniki, które otrzymujemy, są faktycznie głosem większości naszych pracowników.

Projekt Ambasadorski, Komitet CSR, Wolontariat – inspirujemy, angażujemy i dajemy przestrzeń!

Idąc krok dalej, zależy nam na zaangażowaniu i realizowaniu również pasji i indywidualnych potrzeb płynących prosto z serc naszych pracowników, którzy są częścią wielu inicjatyw społecznych, edukacyjnych oraz środowiskowych. W ostatnich latach możemy pochwalić się naprawdę sporą rzeszą pracowników zaangażowanych w dodatkowe – poza codziennymi obowiązkami – inicjatywy.

Projekt Ambasadorski tworzą ludzie, którzy chcą wspierać edukację w zakresie szeroko pojętej logistyki – dzielą się wiedzą ze studentami, prowadzą warsztaty, spotkania i są obecni na wydarzeniach dla społeczności uczniowskich. W ostatnim roku spotkaliśmy się z ponad 3 000 młodych ludzi!

Komitet CSR jest inicjatywą oddolną, która w dużej mierze pokrywa nasze zaangażowanie w działania społeczne i środowiskowe. Powstała z potrzeby serca i wspiera takie akcje, jak: Szlachetna Paczka, Wosh Wosh, zbiórki odpadów w pobliskich lasach, inicjatywy w myśl zero waste, spotkania inspirujące dla dzieci potrzebujących szczególnego wsparcia, zbiórki dla zwierząt oraz wiele pomysłów, które rodzą się w głowach naszych pracowników, a my z wielką przyjemnością je wspieramy i obserwujmy, jak grupa rośnie w siłę. Momentem, który jest dla nas niezwykle ważny, to sformalizowanie Wolontariatu w roku 2024. Wierzymy, że wspieranie tego typu działań daje poczucie głębszego sensu w życiu codziennym i może uwrażliwić większość z nas na sprawy naprawdę ważne.

Naszym przepisem na tworzenie pozytywnego Employee Experience jest słuchanie, analizowanie, wyciąganie wniosków i wdrażanie nowych rozwiązań. Realizujemy projekty, które budują poczucie bezpieczeństwa wśród naszych pracowników, atmosferę zaufania i dają przestrzeń na rozwój w organizacji.

Materiał partnera

FMC27news