Bez wątpienia jedną z głównych technologii, które w ostatnim czasie znacząco wpłynęły na zarządzanie flotą, są dedykowane aplikacje na urządzenia mobilne do administracji pojazdami.

Rafał Dmytryszyn, dyrektor handlowy Softra Systemy Informatyczne
Pomysł wykorzystania takich aplikacji nie jest nowy, ale ich gwałtowny rozwój w ostatnim czasie należy uznać za kluczowy czynnik przyczyniający się do poprawy jakości pracy fleet managerów.
Cyfrowy obieg dokumentów
Historia komercyjnego wykorzystania aplikacji zaczęła się prawie 10 lat temu od aplikacji mobilnej eRent, którą wdrażaliśmy do wypożyczalni samochodów w celu zastosowania elektronicznych wersji dokumentów najmu, takich jak umowy czy protokoły zdawczo-odbiorcze. Dotychczas cały proces wynajmu pojazdu opierał się na papierowych dokumentach podpisywanych ręcznie, co generowało ogromne ilości papieru. Dzięki aplikacji mobilnej eRent wiele wypożyczalni przeszło na cyfrowy obieg dokumentów, które są podpisywane bezpośrednio na ekranach urządzeń mobilnych.
W trosce o środowisko
Z czasem podobną technologię zaadaptowaliśmy dla firm dysponujących flotą służbową, w formie aplikacji eSoftra. Szybko okazało się, że także w tych organizacjach dokumentacja związana z przekazywaniem samochodów pracownikom – w tym protokoły, regulaminy flotowe, oświadczenia czy zgody – generowała spore ilości papieru. Wdrożenie eSoftry pozwoliło ograniczyć jego zużycie, co dodatkowo przyczyniło się do ochrony środowiska.
Ułatwić pracę
Dzisiaj aplikacje mobilne stają się głównym narzędziem pracy fleet menedżera w terenie. Oczywiście nie wszystko da się wykonać na małym ekranie, stąd centralny system flotowy również jest potrzebny, np. do takich funkcji jak obróbka dużych faktur paliwowych czy wykonanie zaawansowanych raportów, ale mnogość nowych funkcji, jakie obecnie wdrażamy w gałęzi mobilnej, jest widoczna. Najnowszym modułem w aplikacji jest integracja z systemem CEPiK w oparciu o dedykowane API, umożliwiająca skanowanie prawa jazdy przez aplikację mobilną i zwracanie informacji o ważności dokumentu kierowcy. Feedback, jaki dostaliśmy z rynku, pokazuje, jak duże jest zapotrzebowanie na tę funkcję.
W przygotowaniu jest wiele innych modułów, które jeszcze bardziej ułatwią pracę i oszczędzą czas fleet menedżerów. Realizujemy projekty z naszej inicjatywy oraz rozmawiamy z naszymi klientami i wdrażamy ich pomysły w życie.